Doporucena teplota procesoru ?

Karel Novosad KNOVOSAD
Středa Březen 17 11:53:07 CET 2004

On 18 Apr 00, at 15:46, Ales Filip wrote:

> To je zajimavy napad. Nemohl byste napsat konkretne, jak by to melo
> fungovat ?

Jak presne to funguje, to nevim. Ale kdysi tady byla o tom diskuse.
V principu je to asi tak, ze se otacky ridi pusne, zmenou stridy.
Strida se meni podle otacek, kterymi se ventilator otaci (tj. necim
se tam musi otacky snimat). Kdyz motor pribrzdi, zvetsi se strida.
Spinanim pulsu vznikaji spicky v napajeni ventilatoru, ktere dokaze
vyhodnotit deska a z nich potom vypocitava otacky.
Tak takhle nejak to je.
Ale kdyz se nad tim logicky zamyslim: Kdyz ventilator pribrzdim,
zvetsi se hodnota prochazejiciho proudu -> vetsi ubytek na odporu
-> popr. kondenzatoru -> jednoduchy prevodnik napeti/strida ->
vysledek jsou zhruba konstantni otacky ventilatoru.
 Mimochodem v tom ventitatorku neni jenom motorek, ale i
elektronika (asi 2 tranzistory...)

A k vasemu druhemu emailu:

> [...]
KN> ze presnost tak +/-4-5stC uplne staci.
KN> A taky to asi bude tak, ze ani vyrobci spise levnejsich desek
KN> si
KN> nedelaji starosti s tim, jak presna teplota procesoru je. Proste
KN> si
KN> vystup ze snimace prevedou a vynasobi (zvetsi) nejakou
KN> konstantou, ktera je ve vztahu k beznym typum chlazeni a je
KN> to...
KN> mame priblizne teplotu procesoru... Asi tak bych to videl.
KN> Taiwan je
KN> Taiwan...

>Vy pracujete v nejakem vyzkumaku ? Ze mate docela zajimave
teorie :-))

Ne nepracuju. Jsem student VOS Kutna HORA. A ty teorie: No
jenom uvahy kombinovane s urcitymi zkusenostmi :-)) (nevylucuju,
ze to mohou byt nesmysli)

>Oni totiz na nejake konstanty kaslou. Program (nebo BIOS)
>ukazuje
>presne tu teplotu, jakou ma cidlo, umystene kdesi na zakladni
>desce.
>Kdyz to cidlo vezmete mezi prsty, a zahrejete, tak vam ukaze
>cca 37"C
>(tedy teplotu, ktero mate mezi briskama prstu).

Teda ze to az takhle moc odflakujou, to jsem nevedel. Ale nejakou
korekci by tam udelat mohli. Uzivatel by si ji mohl jednorazove
nastavit, podle konstant prechodu tepla, typu pouziteho chlazeni
atd. (ale jenom kdyby chteli presnou teplotu...)

	Zdravi Karel Novosad, Student VOS Kutna HORA
P.S. predem se omlouvam za pripadne nesmysli...