Generovani HTML stranek z databaze

Kašpar Zdeněk Zdenek.Kaspar
Středa Březen 17 11:53:07 CET 2004

Tak jak to pisete, tak bych se za generovane stranky nestydel.

Osobne to puzivam tez, prave pro data, ktera se meni relativne ridce. Shodou
okolnosti pouzivam Foxku, ve ktere je napsan generator, ktery z patricnych
tabulek posklada stranky ve formatu HTML primo do adresaru serveru. Trosku
prace to dalo, ale od te doby uz jen menim, ci pridavam vety do tabulek a
rucnim spustenim po zmene, nebo pomoci scheduleru (agent ve W95, AT v Win
NT) zajistim pravidelnou aktualizaci ke konci tydne.

Pravda, na caste zmeny designu to NENI!

Od doby vzniku tohoto reseni(cca 4 roky) jsem se uz nekolikrat rozhodoval
prejit na dynamicky generovane stranky (bud Automation server z Vindows
FoxPro, nebo ASP), ale je to bolestne. To co je, funguje, casu navic neni a
ne vse mi na mem HW uspokojive maka (napriklad spojeni ASP a Foxky pres DDE
- xakru), takze jsem ustrnul.

Jen jeste malou poznamku. Pokud by jste rad delal nekdy ty stranky skutecne
dynamicke, tak bych doporucil zatnout zuby a prokousat se do toho hned ted,
bez te (mnou vyse schvalovane foxkovske) generovaci mezifaze. Protoze
skripty se (myslim) pisi trochu jinak (musi se "vystacit" s SQL a objekty),
nez generator primo v prostredi treba foxky, kdy jste dostatecne blizko
tabulkam i celemu aparatu jazyka. Proste clovek si tam musi zvyknout na
jisty programovaci styl.
Sam jsem totiz, jako foxkar ze "stare skoly", narazil na to, ze se mi styl
prace v ASP hure prijima a zda se mi to komplikovanejsi. A mozna proto se to
cele zda tezsi, nez to ves kutecnosti je.

Jinak, abych jen neplacal.
//www.volny.cz/posmura  - Toto je odkaz na stranku pana, co nas sklolil ASP,
neco se tam da nalezt
//asp-help.com/         - tady je help k ASP
//www.php.net/          - jsou materske stranky PHP
//www.zive.cz/r-art.asp/id=9943  - celkem pekny serial o PHP na serveru ZIVE
(zde odkaz na 1.dil)
//www.zive.cz/r-art.asp/id=11055 - taky je tam pekny serial o HTML, ale to
je asi noseni drivi do lesa. Vubec nahlednout tam do rubriky vyvoj stoji za
to.

Preji mnoho uspechu a pekny den

			Zdenal Kaspar