Graficka karta

PD medisoft
Středa Březen 17 11:53:06 CET 2004

Nezalezi na velkosti monitora, ale na nastavenej rozlisovacej schopnosti a
pocte farieb.

Pri pocte farieb 256 je velkost pamate dana jednoduchym vzorcom:

Pocet riadkov x pocet stlpcov. Teda pri 1024*768 je to 768 kB

Pri pocte farieb 16k treba nasobit dvoma a pri 24 bitovej farbe troma.

To je zaklad pre zobrazenie.

Okrem toho moderne karty podporuju aj 3D funkcie - maju buffre, pripadne
pamat na textury. Teda cim vacsia pamat, tym rychlejsie sa bude obraz
vytvarat. Povedal by som, ze je potrebne tak 3-4 krat prevysit vypocitanu
zakladnu hodnotu, aby to zacalo "slapat". Pohyblive sceny je lepsie
predotovat este viac.

> Vazeni kolegove,
> nemate nekdo zkusenosti s Autocadem 14 - konkretne jaka graficka karta je
> potreba pro spolupraci s monitorem 19" nebo 21".

Hm, to by znieslo asi tak 1600x1200 bodov to je do 2megapixelov, teda pri
16k farbach 4MB RAM na zakladne zobrazenie, k tomu 8-12 MB pre podporu 3D
procesora karty, pripadne este viac pre rychle animacie.