Doporucena teplota procesoru ?

Serych@Panska.CZ Serych
Středa Březen 17 11:53:05 CET 2004

Ano uz drive jsem si take vsiml toho nesmyslneho nazoru, ze pruvan ochlazuje
vzduch. Opak je pravdou. Foukanim vzduchu nejakym ventilatorem samotny
vzduch samozrejme ohrivate, tim, jak se tam ty molekouly o sebe rychlejc
mydlej (byt to ohrati je velmi neznatelne). Jedine, co muzete foukanim
vzduchu ochladit je to, na co ho foukate (treba kovovy chladic procesoru) a
to jen diky tomu, ze dochazi k vetsi tepelne vymene. Ohrate molekouly
vzduchu proste tim ventilatorem nahradite studenymi rychleji, nez kdybyste
nefoukal. A samozrejme, ze pokud nepouzijete nejaky jiny trik (treba
polevani procesoru lihem, ktery by odebiranim sveho vyparneho tepla chladil
-  ovsem pismenka na obrazovce by se v takovem pripade rozmazala a mozna by
nektera spadla pod stul a videla bile mysky :-)))), nemuzete nikdy foukanim
vzduchu o teplote 20°C neco ochladit na teplotu nizsi, nez 20°C. Kdyby to
slo, vesmir by fungoval absolutne jinak a ja bych si doma udelal vykonny
mrazak na pulku prasete z papiroveho vetrniku mych deti :-)))

				Jakub Serych

P.S. Jiz Cimrman zjistil, ze foukanim tabakoveho dymu dolavoru napusteneho
vodou zlato nevznikne. Tudy taky cesta nevede :-)))