On-Line banking

Sula Milos milos.sula
Středa Březen 17 11:53:02 CET 2004

Ahoj
ja osobne mel homebanking (u IPB) a byl jsem s ni spokojenej, ale zapomel
jsme obnovit certifikaty po roce, tak me to zrusily. Nevim jak to maji
delane u vasi banky, ale u IPB to mely delane pres certifikaty ketere se
instaluji do IE nebo netscape. Komunikace probiha pres HTTPS (secure http) a
je mozne k tomu certifikatu zvolit heslo (aby nekdo kdo prijde k PC kde ho
mate nemohl ten certifikat pouzit bez vaseho vedomi). Se zabezpecenim to je
dobre, nemusite se obavat secure http pokud se nemylim pouziva asymetricky
sifrovaci algoritmus, ktery se pouziva vsude mozne (secure shell pro pristup
k linuxu pres inet, objednavani pres internet atd.). Je to podle me
bezpecne. Rozkodovani odchycenych paketu je dost dobre nemozne v realnem
case.....

-----Original Message-----
From: Martin Sanek [mailto:martin.sanek@cz.heidelberg.com]
Sent: Friday, April 21, 2000 10:12 AM
To: Multiple recipients of list
Subject: On-Line banking

Ahoj vsichni na konferenci,
vim, ze tenhle prispevek asi nebude to prave to tehle konference.
Nicmene za tu dobu, co ji sleduji, jsem zjistil, ze je tady mnoho lidi,
kteri se zivi pocitacema a dalsim "smetim "okolo.
Dostala se mi do ruky nabidka od jedne nejmenovane banky (jmeno radsi v
zacatku vynecham aby to nebyla reklama) na pripojeni se
ke svemu uctu pres internet.Protoze davaji do normalniho prohlizece
(Netscape, Explorer....)svuj Plug-in a vytvareji tak individualni
autorizaci
(tak jsem to alespon pochopil) tak by me zajimal vas nazor
prave na bezpecnost tohoto pripojeni a pripadne (mozna) i zkusenosti
s moznym zneuzitim. Ne ze by jsem patril k hornim 10 tisicum, ale
rad bych vedel do ceho du a na co bych se mel zeptat, pripadne dat si
pozor.

Jeste jednou: prosim nekamenujte mne za ne zrovna elektrikarsky dotaz.
Kdyz se zeptam na jakemkoliv komercnim miste, tak mi vychvali prave a jenom

jejich produkty a ostatni pospini. Nikdo nerekne taky druhou stranku.

Mockrat dekuju za kazdy pripevek

Martin Sanek