Digitalni pametovy osciloskop pro PC ?

k.kral@post.cz k.kral
Středa Březen 17 11:52:58 CET 2004

>I kdyz  patrim mezi pocitacove nadsence a elektro nadsence >zaroven ,nesdilim nazor, ze by byla karta do pocitace tim >nejlepsim resenim.

Tak trochu mam stejny dojem, ale priznavam, jde pouze o dojem a rach bych se mylil.

Ciste teoreticky je DPO nejaka obzazovka, ovladaci prvky, pocitac a prislusne rychly a presny AD prevodnik.
Pokud tedy udelam DPO jako modul pro PC mohu vynechat pocitac, vetsinu ovladacich prvku a obrazovku.

Ja bych rekl, ze usetrim cca 60% nakladu a diky zpracovani dat na vykonnem PC mohu implemektovt funkce dostupne pouze
v nejdrazsi kategorie DPO ?!
Tot ma teorie.

Zkutecnost,
pripada mi, ze velci vyrobci ve snaze nepodriznout svou vetev DPO pro PC nevyrabi a maly vyrobci oblbuji zakaznika ruznymi
prevzorkovani (PCS64i od Vellemana je pouze 32MHz) nejasnostmi okolo vzorkovaci frekvence a radou dalsich nedodelku.
A pokud jde o cenu pripadami, ze se ridi heslem trochu levneji nez klasicky DPO, ale ne o moho.

Zkousel jsem napriklad ovladaci SW pro M621 a urcite by to slo mnohem lepe. Nevim proc napriklad neudelaji SW tak` aby vypadal jako nektery z
\"luxusnich\" DPO od Tektronixu. Minimalne by tim ziskal profesionalni vzhled a ergonomii tj. vse do ceho nemuze maly vyrobce investovat,
ale muze okoukat u velkeho.

Uvitl bych, kdyby pripravovany test M621 byl udelan i jako srovnavaci test, ktery by M621 srovnan s konkretnim
klasickym DPO vyzdvihl klady, zapory a srovnal ceny.

P.S. Osobne bych asi dal u DPO pro PC prednost externimu modelu pred kartou.
1. Nedochazi k ruseni z PC
2. Pri zniceni DPO nemusi nutne odejit i PC
3. Je to ergonomictejsi, zvlaste pokud je PC pod stolem
4. Kary jsou vetsinou ISA a ja uz v PC zadne ISA nemam (MB Intel CC820)
5. Externi = prenosne a pouzitelne s notebookem.

Kde sehnat nejaky rozume jety osciloskop treba od Tektronixu (60MHz nebo 100MHz) za rozumne penize.

It is all.

Hi