Skutecna rychlost 56k modemu

Oldrich Kepka skola
Středa Březen 17 11:52:55 CET 2004

>Zdravim,
>zajimalo by me, jaka je skutecna prenosova rychlost 56kbitoveho telefonniho
>modemu. Pri pripojeni (ve Woknech) se dole vlevo objevi iknoka, kde to
>napise napr. 49666 kbit/s, ale toto cislo myslim jen zobrazuje max.
>rychlost, na ktere si tyto dva modemy byly schopny pokecat pri navazovani
>spojeni. Toto cislo je vsak behem spojeni stejne, takze urcite nezobrazuje
>pozdejsi/aktualni prenosovou rychlost.

Toto cislo udava rychlost asyn prenosu dohodnuteho pri navazovani spojeni. A
behem casu se nemeni, tj. casovani na lince mezi modemy je porad stejne.
Rychlost 49666 (mam dojem, ze to ma byt 49333) je opravdu vysoka.

>Nebo se to da nejakym programem v
>realnym case merit (bez toho, aby to neco stahovalo)?

Jedine prenaset nejake komprimovane soubory.

>Zajimalo by me to jak pro zajimavost tak taky proto, ze jsme ve skole
>pripojeni pres modem a ted uvazujeme o nejakem pevnem pripojeni - jsou to
>takove ty radiomodemy v pasmu 2.4 GHz. Mame nejake nabidky od ruznych
firem,
>ale jedna nabizi nejakou rychlost se zakladnim objemem prenesenych dat,
jina
>zase treba nizsi prenosovou rychlost, ale bez omezeni objemu prenesenych
>dat...

Ve skole doporucuji variantu bez omezeni prenasenych dat, jinak se
nedoplatite (chce to na stavajicim routeru merit statistiku a podle toho se
rozhodnout). Pokud jste na nejakem rozumnem miste, tak bych doporucoval IOL
(kvalitni konektivita), kde za 64 kbit/s zaplatite okolo 20000/mes (skoly to
maj levnejsi), v cene je pronajem digitalni linky a modemem. Jedine, co si
musite koupit je najaky router schopny synchronniho provozu napr. oblibeny
CISCO 805.

>Rad bych si udelal predstavu o rychlosti. Slysel jsem neco v tom smyslu, ze
>napr. 33 kbit/s pres telefon a ta sama rychlost pres toto bezdratove
>pripojeni se neda srovnavat. Je to pravda? A jaka je tedy skutecnost.

Ja se domnivam, ze rychlost by se vyrazne lisit nemela, maximalne tak doba
odezvy.

>(Pripojeno by bylo pres proxy max. tak asi 20-24 pocitacu, ale soucasne ve
>stejny by brouzdala myslim tak polovina.)

20 pocitacu, to chce poradnou linku. No jestli bude pracovat jen 10-12 lidi
tak ta 64 by mohla stacit

Cau Olda.