Nekolik dotazu

hdc@atlas hdc
Středa Březen 17 11:52:55 CET 2004

>myslel jsem to takhle:
>
>na vysilaci strane by se postupne prepinaly jednotlivé audio signaly a
>postupne vysilaly do kabelu na druhe strane by se signal z kabelu prepinal
>do jednotlivych vystupu. Pomoci nejakeho presne definovaneho impulsu by se
>AMX sinchromizovaly - v podstate by se to dalo prirovnat (velmi vzdalene)
>X25.

Obavam se, ze simchromizace nebude fungovat zcela spravne.

Asi vymyslite PCM znamou z telefonie. Ja bych se podival po nejake
telefonni ustredne schopne telefonovat po pocitacove siti. Mozna ze ta firma
bude mit nabidku i pro "pevnou linku".

>Ja si myslim, ze pri dostatecne rychlem prepinani, nebude treba, aby
>analogovy signal cekal. Pokud se nepletu, tak podobnym zpusobem je reseno
>kodovani sterea u radia. Podle mne by stacilo prepinani rychlosti 320 KHz
>pri omezeni kmitoctu pod 10 KHz (8 * (2 *10)).

Tohle se ale jeste musi vynasobit poctem bitu prevodniku, takze 8*2*10* (8
az 12).
To je pri desetibitovem prevodu jiz 1 600khz pro dva smery 3 200kHz.
Pripocitejte jeste synchronizacni GAP pole CRC blok pro ochranu dat prodlevu
pro prepnuti smeru a jste na dvoj az trojnasobku teto frekvence.
Pokud v tom nebude nelinearni komprese a dekomprese bude patrne tech deset
bitu prevodu A/D malo.
Dale uvazte, ktery radic Vam prenese z kabelu do procesoru tento objem dat
a kdo jej dale zpracuje.
( musite udelat digitalizaci, poskladat prenasena data do ramce,
vysypat je na kabel a na druhe strane to rozdelit podle kanalu a prevod D/A.
Pokud budete mit odezvu do teto smycky vetsi jak 50ms - mysleno prenos tam a
zpet bude to urcite v kvalite akustickeho signalu poznat.
Jak budete vytacet, jak zvonit, zvedat vidlici a cokoliv jineho jedna-li
se o telefonii. Kazdopadne i v pouhem akustickem signalu musite osetrit
podobne stavy )

Krome jineho, jaky je to kabel, kterym chcete tato data prenaset ?
Jak je dlouhy. Obycejnou telefonni dvojlinkou to urcite neprenesete.

>Pokud se nepletu, tak podobnym zpusobem je reseno
>kodovani sterea u radia. Podle mne by stacilo prepinani rychlosti 320 KHz

Pokud skutecne chcete pouhy analogovy multiplex, tak nezapomente ze musite
uvedenou rychlosti prepinat analogovy signal bez ztraty urovne. Budou i
takove stavy, kde jeden kanal bude na napeti -max a druhy na napeti -max
a to s velmi strmymi nabeznymi hranami s casy  hluboko pod 1mikrosek.
Jakymi obvody to chcete realizovat ?! Jak to budete synchronizovat ?

Jak prepinat smery ? - dalsi casovy problem.
( To premyslim o problemech )

Jinak co se bude prenaset. Tech 10kHz mi mate. Telefonni kanal je 3,3kHz
akusticky by mel stacit 6kHz (AM rozhlas), a na dalsi uziti je 10kHz malo.
Muj nazor je ze "kazdy" Hz navic je dalsi technicky problem. Proto uvazuji
i nutnou maximalni frekvenci frekvenci.

Musi skutecne byt prenaseno osm kanalu. Pokud chcete napriklad
telefonovat nikdy netelefonuji vsichni ucatnici najednou !.
Pak by pro osm telefonu mely stacit 3-4 kanaly.
A to je jiz jen polovina !

S pozdravem                     Hugo KOTTAS