Nekolik dotazu

rkanovsky@csas.cz rkanovsky
Středa Březen 17 11:52:54 CET 2004

>     Asi vymyslite PCM znamou z telefonie. Ja bych se podival po nejake
>     telefonni ustredne schopne telefonovat po pocitacove
>     siti. Mozna ze ta firma
>     bude mit nabidku i pro "pevnou linku".
>

>     >Ja si myslim, ze pri dostatecne rychlem prepinani,
>     nebude treba, aby
>     >analogovy signal cekal. Pokud se nepletu, tak podobnym
>     zpusobem je reseno
>     >kodovani sterea u radia. Podle mne by stacilo prepinani
>     rychlosti 320 KHz
>     >pri omezeni kmitoctu pod 10 KHz (8 * (2 *10)).
>

>     Tohle se ale jeste musi vynasobit poctem bitu prevodniku,
> [...]

Ja jsem uvazoval jen prepinani analogoveho signalu

> [...]
>     Dale uvazte, ktery radic Vam prenese z kabelu do
>     procesoru tento objem dat
>     a kdo jej dale zpracuje.
>     ( musite udelat digitalizaci, poskladat prenasena data do ramce,
>     vysypat je na kabel a na druhe strane to rozdelit podle
>     kanalu a prevod D/A.
>     Pokud budete mit odezvu do teto smycky vetsi jak 50ms -
>     mysleno prenos tam a
>     zpet bude to urcite v kvalite akustickeho signalu poznat.
>     Jak budete vytacet, jak zvonit, zvedat vidlici a cokoliv
>     jineho jedna-li
>     se o telefonii. Kazdopadne i v pouhem akustickem signalu

Ne o telefonii se nejedna. Je to pro jednu dost specifickou aplikaci.

>     Krome jineho, jaky je to kabel, kterym chcete tato data prenaset ?
>     Jak je dlouhy. Obycejnou telefonni dvojlinkou to urcite
>     neprenesete.

Je to volny par z UTP kabelu. Ostatni pary jsou vyuzity pro propojeni
telefonu s tel. ustrednou.

POZN: Spojit dohromady to nejde :(((

>     Pokud skutecne chcete pouhy analogovy multiplex, tak
>     nezapomente ze musite
>     uvedenou rychlosti prepinat analogovy signal bez ztraty
>     urovne. Budou i
>     takove stavy, kde jeden kanal bude na napeti -max a druhy
>     na napeti -max
>     a to s velmi strmymi nabeznymi hranami s casy  hluboko
>     pod 1mikrosek.
>     Jakymi obvody to chcete realizovat ?! Jak to budete
>     synchronizovat ?

No to prave jeste nevim. Byl to jen takovy napad.

>     Jak prepinat smery ? - dalsi casovy problem.
>     ( To premyslim o problemech )
>

>     Jinak co se bude prenaset. Tech 10kHz mi mate. Telefonni
>     kanal je 3,3kHz
>     akusticky by mel stacit 6kHz (AM rozhlas), a na dalsi
>     uziti je 10kHz malo.
>     Muj nazor je ze "kazdy" Hz navic je dalsi technicky
>     problem. Proto uvazuji
>     i nutnou maximalni frekvenci frekvenci.

	Tech 10KHz bylo streleno od pasu a s velkou rezervou. Skutecne staci
3,3 KHz

>     Musi skutecne byt prenaseno osm kanalu. Pokud chcete napriklad
>     telefonovat nikdy netelefonuji vsichni ucatnici najednou !.
>     Pak by pro osm telefonu mely stacit 3-4 kanaly.
>     A to je jiz jen polovina !

Bohuzel musi. Nebo je treba nejakym jinym zpusobem zajistit spravne
pripojeni spravneho vstupu na spravny vystup. Pri komunikaci se uvazuje
maximalne polovina aktivnich spojeni.

Ja o konecne aplikaci take moc nevim, protoze to po me chce vyresit jeden
znamy.

Zadani problemu je v podstate takove:

Zajistit prenos mluveneho slova z 8 pristroju po jedne analogove lince, tak
aby mohlo najednou probíhat více hovoru za co nejnizsi cenu.

Roman K.