20Mhz signal

Straka Matus magpie
Středa Březen 17 11:43:08 CET 2004

> Viceprocesorovy synchronni system a zacatecnik? A na kazdem z nich pujde
> viceulohovy RTOS? A bude to ridit chodiciho robota ovladaneho hlasovymi
> povely?
>
> Prognoz bych mel nekolik, nejuspesnejsi z nich vede k vyrvani vsech vlasu,
> financnimu bankrotu, rozchodu s partnerkou, o dozivotni zavislosti na
> psychofarmakach ani nemluve :-).

Odkial, do certa viete, v akej som situacii? Vy ma musite sledovat :-).

Nie, som stvrtak na FEI STU v Bratislave a je to moj rocnikovy
projekt. Preco to robim tak narychlo nie je podstatne, ale citim sa
presne tak, ako pisete :-(.

Ne zeby tam isiel multitask RTOS, len nejake prerusenie od
casovaca a seriovej linky, o hlasovych prikazoch "nastesti nemluve",
ale aj tak. Co clovek nespravi kvoli ruzovej buducnosti ...

Ale ten napad, rozvadzat len pomalsi signal, ten sa mi paci. Na PC
mi to chodilo na preruseni od casovaca s krystalom 1, 193180 MHz,
mozno by tych 20 Mhz islo este delit napr. 20timi, alebo 16timi, a
signal je hned rozumnejsi. Moc pod 1MHz nemozem ist, pretoze
potom nespravim programovo delicku pre vysledne kmitocty okolo
8kHz, bola by tam mala presnost, a prave v oblasti maximalnej
frekvencie krokoveho motora ma motor najmensi moment a preto si
velke skoky riad. frekvencie nemozem dovolit.

1MHz/125 = 8khz, 1MHz/126 = 7936 Hz, co je rozdiel nieco pod 1%,
ak by bol pilotny signal 100kHz, 100kHz/13 = 7962 Hz, 100kHz/8333
Hz, co je rozdiel uz 4%, a to myslim ze staci na vypadnutie motora
zo synchronizmu, ak pracuje na hranici vykonovych moznosti.

(Programovatelnu delicku potrebujem na to, aby somn z motora
vytlkol aj frekvencie za medzou zrychlitelnosti.)

Inak, sorry s tym popletenim HC a HCT, nejak mi to este splyva s
radou 4000, hovorim, som este furt zaciatocnik :-(

Dik vsetkym za odpovede.

Matus