Luxmetr

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik
Středa Březen 17 11:43:05 CET 2004

-----Původní zpráva-----
Od: Snail Instruments <snail@iol.cz>
Komu: Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Datum: 9. září 1999 21:09
Předmět: Luxmetr

>Potreboval bych jednorazove zmerit intenzitu osvetleni (v luxech) v nejakem
>optickem aparatku. Ma to nekolik hacku - je to v UV a viditelne oblasti
>spektra 200-600nm, ale spokojil bych se treba jenom s viditelnou oblasti, a
>pak je to ve stisnenych prostorech, ta merici sonda by nemela byt moc
>velka. Nevim presne, tak 1-2 cm, mozna i vic, kdyby se neco odmontovalo...

Asi pred 20 lety jsem se jako student s timto typem mereni zabyval. Tehdy se
pro sirokopasmova
mereni (viditelne+UV) pouzivala vakuova fotonka. Nedoporucovala se ani
plynem plnena (pro jeji vetsi zavislost na vlnove delce), prestoze ma
podstatne vetsi citlivost.  Polovodice neprichazely v uvahu uz vubec. Jaka
je nabidka nyni, nevim,