Vypocet chladicu ?

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik
Středa Březen 17 11:43:02 CET 2004

-----Původní zpráva-----
Od: p_dolansky@post.cz <p_dolansky@post.cz>
Komu: Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Datum: 16. září 1999 10:30
Předmět: Vypocet chladicu ?

>Muze mi nekdo poradit jak se pocita potrebna velikost chladice pro
tranzistor (ztratovy vykon na tr. zanam; spickove muze dosahnout az cca
100W) ?
>Co udava koeficient prestupu tepla u chladicu ?
>O kolik se vypoctena plocha muze snizit pokud se prida ventilator ?

Na to jsou ruzne chytre knizky. Pri konstrukci vybijeciho zarizeni 6 V/750 A
( kombinace fetu a litinovych odporu) jsem se dival do trech a vzdal jsem
to. Dobre lze urcit tepelny odpor Al desky, jenze ta je pro velke vykony
nepouzitelna. Zebrovane profily vypocitat temer nelze. Maji odpor udany v
katalogu, jenze je to zavisle na spouste veci. Nakonec jsem vzal baterku,
fet, chladic toho typu, ktery jsem tam chtel pouzit a zmeril jsem teploty
pri zatizeni. Podle toho jsem potom urcil delku profilu, jejich vzdalenost a
pocet.
Protoze rychlovybijeni pri tomto proudu trva max. 15 minut a hliniku tam
bylo asi 20 Kg, obeslo se to bez vetraku. Pro ustaleni teploty by se to
muselo zatezovat asi hodinu.

Vlada Andel
firma VA elektronik:  vaelektronik@mirnet.cz , http://mirnet.cz/vaelektronik