**C2328

"Vojáček, Petr" petr.vojacek
Středa Březen 17 11:43:02 CET 2004

> Ja bych zkusil zmerit napeti na tech ploskach po tranzistorech a take
> zjistit, kam je pripojeny druhy konec motorku. Z toho by se neco mohlo dat
> usoudit. Pak bych zkusil, jestli jedna z plosek nejde na druhy konec
> napajeni nezli motorek. To uz by bylo z poloviny vyhrano.
>
> To, ze jsou dva tranzistory zapojeny paralelne muze znamenat dve veci -
> bud
> jsou polem rizene a je to O.K., nebo jsou bipolarni a potom konstrukteri
> nemeli moc poneti o elektronice.

	... dovolim si s vami nesouhlasit.  Vzpomnel jsem si totiz, ze o
tomto
	pripade paralelniho spojeni dvou bipolarnich tranzistoru mluvili
pred
	nekolika lety na prednaskach ve skole ( VUT Brno,
	 predmet "Vykonova a ridici elektronika", prednasel to Doc.
Skalicky).
	Budu citovat ze svych poznamek z techto prednasek:

Podle VA charakteristiky bipolarniho tranzistoru -  zavislost bazoveho
proudu na saturacnim 	napeti baze-emitor - vyplyva, ze pokud roste
kolektorovy
proud, tak klesa bazovy proud. Tento efekt umoznuje VE SPINACIM REZIMU
tranzistory propojovat vedle sebe. Ale opravdu se MUSI spojit vsechny baze,
emitory i kolektory,  s zadnymi odpory. Proud by se tim mel rozelit mezi oba
tranzistory.

Pokud by jste chtel blizsi vysvetleni - to po mne nechtejte, muzete se
obratit
na adresu  skalicky@upve.fee.vutbr.cz primo na pana docenta, ktery nam to
prednasel.
						P. Vojacek