spinani v nule

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:42:52 CET 2004

On Thu, 30 Sep 1999, Snail Instruments wrote:

> Nejistota v dobe sepnuti relatka je tak velka, ze spinani v nule nelze
> prakticky realizovat (zdroj - diskuse v konferenci PICLIST). Mozna nejake
> extra super special rele by to dokazalo, ale kde ho vzit.

Mno - pokud bude stacit spinani 'skoro v nule' (porad lepsi nez sepnout
zarivku na 220 ktera ma kondenzator 8uF pri 300V :-) tak by stacilo
zmerit relatko za jak dlouho sepne a pak nejspis nejaky komparator
ktery vygeneruje nabezny puls pri poklesu amplitudy pod urcitou uroven
(ktera odpovida dobe pred pruchodem nulou kterou potrebuje to rele
na sepnuti/rozepnuti) a tu nabeznou hranu pouzit jako CLOCK v D obvodu
kde na vstupu bude pozadovany stav a na vystupu to relatko. K sepnuti
nebo rozepnuti pak dojde nekde pobliz nuly a proudove razy nebudou
tak hrozne. Predpokladem je rele s podobnou spinaci a rozpinaci dobou
a nejlepe ne vic nez 3ms.

|                             petrsi@jcu.cz                              |