Trifazovy generator

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:42:51 CET 2004

On Thu, 30 Sep 1999, Snail Instruments wrote:

> Myslenka pekna, realizace obtizna (chtel jsem napsat nemozna, ale kdo vi,
> kde jsou hranice lidskych moznosti :-). Duvodu je nekolik - omezena
> rychlost odezvy spinaneho zdroje, zdroj bude napajet induktivni zatez a
> bude se mu spatne delat nula. Prepnuti polarity na indukcni zatezi pri
> nenulovem napeti, a navic pri liknave zpetne vazbe zpusobi, ze se z toho
> ten zdroj ... (zde doplnte katastroficky scenar podle vlastniho uvazeni).

Jeste uvaha - v tomhle pripade znam zatez, mam pevne vstupni napeti, tak
bych mozna ani zadnou zpetnou vazbu nepotreboval. Mozna by se dala cela
casova posloupnost sepnuti/rozepnuti naprogramovat do eprom. Neco jako PWM
ale spis spinany zdroj.

> To, co bude prepinat polaritu (a nebude to rele), muze zrovna tak delat to
> spinani a pulsne sirkovou modulaci zdroje. Motorek se zrejme obejde bez

Nebude to PWM moc rusit ? Preci jenom misto 400Hz to bude najednou 100KHz
s promennou stridou a to pomerne velke napeti a velky vykon. Kazde
rozepnuti zpusobi zakmity (motor je indukcnost ?).

> [...]
> zavest. Co bych videl jako pihu na krase tohoto reseni je potreba tri
> transformatoru, mohou byt samozrejme male, na feritu, ale porad jsou tri.
> Navic jejich otresuvzdornost neni zrovna povestna.

> Asi ano, o funkci pracky mam jen velmi mlhave predstavy... Naposledy jsem
> ji opravil tim, ze jsem kolenem dotlacil dverni spinac. Predtim jsem
> samozrejme oddelal zadni kryt, fazovkou proveril vsechna napajeni, odborne
> pokyval hlavou a zavolal opravare. Zachranilo me jedine to, ze byl zrovna
> nemocny a nemohl prijet, coz mi poskytlo dostatek casu, abych prisel na ten

Trubi, svici ale nejde ... :-))

|                             petrsi@jcu.cz                              |