Laptop a GSM

Véna Kovář kovar
Středa Březen 17 11:42:48 CET 2004

|Malo by to byt presne tak. Cely prenos telefon-GSM siet sa deje cez
|nejaky virtualny datovy spoj max. rychlostou 9600 Bd. Az na konci celej
|snahy na smere do pevnej siete je hromada modemov, ktore to prerobia na
|normalny modemovy signal. V tej PCMCIA budu skor iba nejake prevodniky
|kodov a ovladania pre telefon (zavolaj cislo, posli SMS), mozno nejaky
|datovy buffer.
|V GSM sieti sa dost presne rozlisuje medzi sluzbou hlasu a prenosom dat.
|Je tam vela moznosti od 300 Bd, ale prakticky sa pouziva najvyssia
> [...]

Blba otazka - pry Nokia Data Suite musi behat na necem vykonejsim nez 486, protoze realizuje GSM softwarove a to PC by to nestihlo, to mi spis pripada na nejakou jednodussi DSP aktivitu, nez preklad prikazu z AT Hayes do property toho mobilu.

Z toho mi vyplyva, ze Nokie 51/61xx nemaji v sobe modem, ale ze jsou od Nokie tak sikovne vymyslene, ze je mozno je takto do hloubky ovladat. Nejsem si jisty.

Skutecne HW modem by mely mit ty mobily, co primo umeji AT hayes. Myslim ze to jsou treba Bosch 908, Nokia 9000/9110, nejaky nejvyssi Ericsson atd.

A taky - Dancall 5711 (Eurotel XL110) mel v prodeji k sobe SMS kit za cca 1kKc - SMS s tim poslat sly, ale data ne. Muj odhad je ze pro poslani SMS mu stacilo po sbernici, ktera byla asi hoooodne podobna I2C poslat spravny command. Pro prenos dat ale asi jde o to primo ridit uroven digitalniho signalu a tou PCMCIA kartou primo kreslit sinusovky tak, aby modem na druhe strane tomu rozumel - at uz je to Microcom, Zyxel  nebo druha Nokia.

S veskerou uctou, nezda se mi moc pravdepodobne, ze by mobilni provideri meli modemova pole pro prevod do analogove site. Pripada mi nerealizovatelne kvuli poctu ucastniku site, a divil bych se ze by jeden nebo druhy provider neohlasoval hlasite pocet soucasne moznych datovych prenosu do JTS. Myslim si, ze tu funkci skutecne dela GSM modem, at je to cokoli a  v GSM centru jen D/A prevodnik maluje sinusky tak jak mu CSM terminal prikaze.

Zdar Vena Kovar