Plovouci kod

Jiri Osoba osoba
Středa Březen 17 11:42:43 CET 2004

>Kdysi jsem to videl na strankach Microchip pod nazvem Keeloq (nebo tak
>nejak) - je to v aplikacnich listech, oni vyrabi i obvody, ktery to umej -
>prodava je i GM, vcetne vyvojoveho kitu Keeloq evaluation kit (cena je
>lidova - 12000 - 20000 Kc - vlastne za hubicku ....). V tech Application
>Notes jsou i vyvojove diagramy plovociho kodu. A nekdo se tady v konferenci
>chlubil, ze s temi HCS300/500 neco delal.

Ono s nimi jde delat i kdyz si clovek za ty penize nekoupi licenci na KeeLoq
(protoze v te cene je predevsim popis vlastniho algoritmu), protoze
HCS200/300 vysila i statickou cast, ktera se nemeni, takze kdyz to chce
nekdo pouzit s mensi bezpecnosti, tak mu to staci.

Princip plovoucich, skakacich a podobnych kodu je ten, ze nevysilaji stejnou
sekvenci nul a jednicek pri kazde aktivaci (stisku tlacitka). Vysila se
jakasi rada cisel, ktera se opakuje napr. po 65536 stisknuti tlacitka.
Prijimac vi, co by mel vysilac priste vyslat (protoze vi, co vyslal
naposled) a ceka na to.

Otazkou je, jak tu menici se (obvykle aritmetickou) radu zakodovat, aby to
nebylo na prvni pohled patrne. A v tom je prave princip ochrany
nejruznejsich algoritmu (napr. KeeLoq).

Jiri.