Mazani PIC16F8xx

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 11:42:40 CET 2004

>Nevite nekdo jestli u FLASH verzi PIC (napr 16F8xx,..)
>je mozne smazat FLASHku, kdyz bude code protected?
Ano. K tomu prave slouzi sled prikazu, popsanych v programovacich
specifikacich v odstavci 4.1 - disabling code protection.

>Microchip totiz zavedl "moc chytrou" vec u okenkovych EPROM
>verzi (napr u 16C73A) a to, pokud nastavim code protected, tak
>je vystarano. Procesor, resp code protect bity, se nesmaze ani po
>jednodennim UV ozarovani.

To je tak - code protect bity jsou na cipu fyzicky umisteny mimo hlavni
pamet, zrejme jsou pro to nejake technicke duvody, ale i kdyby nebyly, na
veci to mnoho nemeni. Pokud jdou code protect bity vymazat, je prace
hackera velice jednoducha, rekl bych az nudna. Staci totiz rozpouzdrit cip
s firmwarem, nad kterym jste si lamal hlavu pul roku, vzit lampu s pekne
zaostrenym UV paprskem, nasmerovat ji na code protect bity a za deset minut
si ten Vas zazrak prehrat v normalnim programatoru. Trivialni zalezitost.
Proto jsou mista copy protect bitu prekryta vrstvou tusim nitridu kremiku,
ktery je v UV oblasti nepropustny. Tim padem je hacker-amater mimo hru a
profesional se musi vice snazit.

>Bylo mi receno (ASIX), ze to je pro vyssi bezpecnost, asi ano,
>ale pak staci omylem zaskrtnout bitik a muzete kupovat novej :-(.
To je ovsem vedlejsi efekt. Jestli to ulehci Vasemu utrpeni, mam taky jednu
16C74A zakodovanou, jeste z doby, kdy stala 700. Kdyby si ji chtel nekdo
provrtat a nosit na krku, coz je asi tak jedine, k cemu se da pouzit, muze
ji mit ;-).

J. Hanzal

Electronical devices for chemical laboratory, custom electronics design
Snail Instruments                      Josef Hanzal, M. S.
Vojanova 615                           phone/fax: +420-311-24433
266 01 Beroun                          e-mail: snail@iol.cz
Czech Republic                         URL: http://www.vitrum.cz/snail/