NDR integrace - Simson

"Vojáček, Petr" petr.vojacek
Středa Březen 17 11:42:38 CET 2004

Kdysi jsem mel Simsona a predelaval jsem ho ze 6 V na 12 V - kompletne jsem
si
tam prekuchaval elektriku. Tady ta krabicka, co mas na stole se ve
schematech
od Simsona jmenuje "ELBA". Taky jsem to mel rozkuchane, sklada se to ze dvou

casti - regulatoru nabijeni a prerusovace. Tu cast toho regulatoru nabijeni
mam nekde
zhruba zkreslenou. Sklada se z toho tyristoru, toho svaba s 6 nebo 8 nohama,
je tam
takovy maly trimr, myslim nejaka zenerka a par odporu. Zbytek pak patri k
prerusovavci.
Zkusim to najit - nadavno jsem to mel v ruce - svagr si koupil Simsona a
nechtel mu
dobijet- tak stacilo vymenit tyristor.
	Kdyby sis to chtel zkreslit sam, tak se podivej do originalni knizky
ke 12V Simsonovi,
jak je tam ta "ELBA" pripojena. Jednim fousem je k baterce,druhym ke spinaci
blinkru,jednim
na zem a jednim k druhe takove krabicce (ta se jmenuje myslim EWB nebo nejak
tak podobne).
A tady ta druha krabicka (taky jsem se do ni dival) obsahuje akorat
usmernovac. Jsou tam sice
i dals soucastky(tyristor a ....) ale ty dalsi soucastky slouzi k omezeni
napeti pro halogenovou
zarovku HS1, kterou Simsony 12V maji.Takze tato druha krabicka "EWB"je dvema
fousy pripojena
na civku, ktera vyrabi napeti, minus usmerneho napeti je pripojeny na kostru
a plus je privedeny do
svorkovnice, kde se z toho krmi brzdovka a pak do krabicky "ELBA", ktera to
reguluje pro dobijeni.
	Doufam ze jsem nic nepopletl, Simsona jsem prodal pred osmi rokama,
takze tyto udaje
musis brat s rezervou. Zkusim se doma podivat po poznamkach z te doby.
	Pokud zjistis dalsi informace, dej mi vedet.

				ing. Petr Vojacek,
				petr.vojacek@mora.cz
				068 / 506 4120