Dva dotazy

david.flekna@spt.cz david.flekna
Středa Březen 17 11:42:28 CET 2004

Zdravim vsechny pritomne a zaroven prosim ty zkusene o radu, napad,

Dotaz cislo jedna:

Potrebuji spinat zatez 5V/30mA. Uvazuji, ze to budu delat pres 8255.
Problem je v tom, ze z katalogu jsem vycetl, ze ten obvod mi nezvladne
primo tohle sepnout. Potrebuju tuto zatey spinat na vsech pinech vsech
portu toho obvodu. Tzn. 24 pinu. Nechce se mi tam davat 24 tranzistoru.
Radeji bych tam videl nejaky jednosmerny budic (muze i invertovat) s
otevrenym kolektorem, ktery zvladne alespon jednu branu najednou.
Problem je v tom, ze nemohu nalezt zadny vhodny obvod.

Dotaz cislo dva:

U stejneho zarizeni potrebuji ovladat otacky stejnosmerneho motoru cca
12V/2A. Myslel jsem, ze nejvhodnejsi by bylo dat 4bity z procesoru a
pripojit je na 74154 (1z16). Na vystup dat kaskady odporu a tim to
regulovat. Problem je v tom, ze nevim, jak to vyresit za tim 74154
(nemam s tim zkusenosti). Myslim, ze uz neco podobneho urcite nekde je,
jen nevim kde.

Kdyby mel nekdo nejaky napad, schematko, odkaz, ..... byl bych velmi
rad. Pripadne soubory mi klidne muzete poslat na soukr. mail.

Dekuji vsem za pripadnou pomoc.

S pozdravem David Flekna