Vstrikovani digiplex

Ales Filip afilip
Středa Březen 17 11:42:26 CET 2004

Hello Serych,

?tvrtek, 4. listopadu 1999, you wrote:

SPC> Dobry den,
SPC> uz delsi cas uvazuji o palubnim pocitaci do meho auta se vstrikovanim. Ted
SPC> me v mych uvahach zase kousek posunul clanek na HW serveru. Nicmene v mem
SPC> Fiatovi je vstrikovani Digiplex MED420A. Draty od civek vstrikovani mizi v
SPC> takove hadici, do ktere se pripojuje jeste cela rada dalsich dratu z celeho
SPC> motoru a cela ta hadice konci na mnohacetnem konektoru u toho Digiplexu.
SPC> Nevite nekdo, jak se o tom vstriku dozvedet neco blizsiho? Na Webu se mi
SPC> nepodarilo nic najit.

Mam Renault 19 s jednobodovym vstrikovanim, a take jsem o tom
premyslel. Bohuzel jsem si to predstavoval trochu moc jednoduse. V
"karburatoru" je civka, ktera otevira jehlu. Myslel jsem si, ze se
meni frekvence tech impulsu, a tim se reguluje mnozstvi paliva
dodavaneho do valcu. Takze by stacilo zmerit kolik paliva projde pri
jednom zdvihu a podle poctu impulsu potom prepocitavat na okamzitou
spotrebu. Bohuzel, jak jsem zjistil, tak se meni nejen frekvence, ale
i delka otevreni toho jehloveho ventilu. Takze tam by to uz potom
nebylo tak jednoduche. Elektronika by musela byt slozitejsi, a musela
by nejakym zpusobem scitat casy, po ktere byl jehlovy ventil otevreny,
a ty potom prepocitavat na spotrebu, a to uz bylo na me moc slozite.
Asi by to nejaky jednocipak zvladl, ale ty jsou pro me spanelska
vasnice.

To by byla asi nejjednodussi verze, ktera by ukazovala jenom okamzitou
spotrebu. Kdyby to melo jeste ukazovat prumernou spotrebu, tak by bylo
nutne jeste nejakym zpusobem merit ujetou vzdalenost (original pocitac
z R Laguny ma cidlo v tachometru). No, a pokud by to melo jeste
ukazovat, kolik ujedete na benzin, ktery mate v nadrzi, tak by tam
zase musel byt nejaky snimac, ktery by bud' presne zmeril mnozstvi
paliva v nadrzi, nabo by musel nejaky prutokomer v hrdle nadrze
zmerit, kolik jste natankoval, a nekam to zapsat.

Pokud by nekdo vymyslel, jak to jednoduse vyrobit (staci okamzita
spotreba), tak bych mu byl vdecny.

Ales Filip    <afilip@gmx.net>
Kutna Hora    <FIDO 2:423/87>
  http://www.bitest.cz/ales