C-Bus

Straka Matus magpie
Středa Březen 17 11:42:24 CET 2004

From:           	Serych@Panska.CZ

> Cert vi, co to je. Uz jsem volal primo k Honeywellum a pry je to
> proprietarni protokol, o kterem mi nikdo nic nerekne.

kecaju, je to RS-485

> Podrzte se: Karta k regulatoru kotelny, ktera zpristupni C-bus - cca 6500
> Kc, karta do PC, ktera umi komunikovat s tim zpristupnenym C-busem - cca

Ta karta je XBC-500, alebo tak nejak je to dost somarina, ale
funguje.

> 30000 Kc (predpokladam, ze je to nejaka zmrsena RS232ka nebo neco v tom
> smyslu) a software, ve kterem si muzete nakreslit schema kotelny a ono Vam

> to u jednotlivych mist pise teploty a dalsi parametry - cca 25000
az 50000
> Kc, podle toho, co od toho chcete.

To je XBS centrala, je to celkom chytry system, ale este
nedorobeny (ma kopu much) a uplne na draka je ten sposob
kreslenia cez prehistoricky micrografx designer.

inak existuje este nejaka zlacnena verzia, ale je len textova (nie
XI548).

Centrala ma tu vyhodu, ze na nu pripojis kopu ( up to 32)
kontrolerov a cez RS485 si to natiahnes aj 4 km.

> Asi budu muset vzit nejakeho studaka, osciloskop a jit to prozkoumat za
> trochu levnejsi peniz. :-)))))

Namiesto karty sa da pouzit nasledujuce zapojenie:
Na RS-232 (com1) zapojit prevodnik RS232 - RS485 (pouzivam
nejaky dvojity modul od firmy Villacom, ale nic specialne, treba len
spravne nastavit radiace signaly RTS, CTS, atd), a cezen hnat C-
Bus. Treba vediet dobre nakonfigurovat XBS, ale potom to ide bez
problemov. My mame takto prenosnu centralu na notebooku, a na
konci RS485 mam len dva krokodily a napichnem sa kde chcem.

Matus