Cidlo tlaku respektive podtlaku

Tom Mazouch mazouch
Středa Březen 17 11:42:21 CET 2004

Martin Marusak wrote:

> Je treba take pocitat s tim, ze tlakove pomery na sani cerpadla se budou
> menit i s pripadnou zmenou prutoku. Pokud prutok nebude v podstate
> konstantni, muze to delat problemy. K vyraznemu podtlaku dojde i v
> okamziku spusteni cerpadla.

Nevim, nevim...kdyz zapnu doma cerpadlo (30m vrt), taxe nestacim divit,
co rucicka manometru dela. Chveje se tak, ze malem neni videt, takze
nevim jak moc bude mereni podtlaku na sani presne. Pokud voda tece, asi
bych tlak nemeril.

> Mozna by slo pouzit plovak a bezdratovy prenos informace (problemy s
> baterii) a nebo spoustet cerpadlo jen na urcitou maximalni dobu, aby se
> studna nevycucla uplne. Pri tom by slo sledovat i casy, kdy cerpadlo
> nebezi, a odvodit z toho, o kolik se studna mezitim doplnila.

Proti suchymu behu jsem se nakonec zabezpecil elektrodama (ac jsem
puvodne tomuto reseni vubec neveril). O plovacich, tlakomerech etc. jsem
uvazoval, zkousel jsem ochlazeni termistoru po zaplaveni...elektrody
vyhraly. Stridave napeti _nutne_ (a chytra konstrukce sondy taky).

  TomM