Jak se ptat

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 11:42:18 CET 2004

>Tak, tak.

>Proto se nejdrive zeptam, abych zbytecne nevymyslel neco, co uz nekdo
>(a lepe) vymyslel.

No, kdyz chce nekdo hotovou konstrukci, protoze ji hodla pouzivat a ne se
zaobirat jejim vyvojem, je to samozrejme O.K. Me nejvic udivuji takove ty
nespecificke dotazy typu
Chtel bych pouzivat USB, nevite, jak na to? nebo
Jak pripojit 1-3MB flash pamet k jednocipu?

Na kazdy z techto dotazu existuje rada reseni, ale zadne univerzalni.
Rekneme ta flash pamet - pobezi z ni jenom program nebo se do ni bude taky
zapisovat? Nebo oboji? Musi byt cela pristupna najednou nebo se muze
strankovat? Je treba nahodny pristup nebo staci sekvencni? Jestli
zapisovat, jak velke segmenty ma ta pamet? Jestli jenom zapisovat a cist
data, ma byt interface pameti seriovy nebo paralelni? A jen tak mimochodem,
jake jednocipy pripadaji v uvahu, je jich jiste nekolik desitek, a to mozna
jeste podcenuji? Je lepe uprednostnit elegantni reseni z mene dostupnych
soucastek, ktere se ale bude dobre osetrovat do budoucna, nebo je to
jednorazovka, kterou je treba splichtit z jednoho vyhorelyho motherboardu a
hromadky hradel?

To jenom par otazek, ktere me momentalne napadly. Rada z nich by byla
zodpovezena, kdyby tazatel napsal, ze to ma slouzit k zaznamu dat v
datalogeru, data jsou generovana rychlosti 2kB/s a potrebuje letos dva a
napresrok mozna tri. S tim uz se da neco delat. Ale jak pripojit 3MB pamet
k jednocipu je proste otazka obecne nezodpoveditelna, pokud nechci napsat
dvoustrankovy elaborat, zvazovat vyhody ci nevyhody konkretniho reseni a
davat na vyber z peti variant.

J. Hanzal