Re: Brum v zesilovači.

Ales Filip afilip
Středa Březen 17 11:42:15 CET 2004

Hello Koz?k,

?ter?, 16. listopadu 1999, you wrote:

KI> Ahoj zdravim Vas vsechny.

KI> Mam takovy problem ktery bych potreboval trosku osvetlit. Televize ORAVA + vez + video vse propojene
KI> a napajene z jedne zasuvky (ze stejne faze). Mame spolecnou antenu (bytovka).
KI> Tu mam privedenou do videa a z videa do TV. Od krabice TV-R mam druhy koax k vezi. Vez je propojena
KI> na video ( stereo nf) . Kdyz zastrcim antenu do veze zacne slabe brucet. Kdyz zrusim propojeni NF video-vez
KI> prestane. Nebo kdyz u anteny zastrcim jen stred a kostru ne. Ale ty kostry jsou v antenni krabici stejne
> [...]

To je bohuzel bezny jev. Ja mam audio vystup z TV zapojeny do line-in
zvukove karty v pocitaci, a dela mi to to same. Musel jsem tam dat
oddelovaci trafo, ktere se davalo u starych televizi k reproduktoru
jako zesilovac. Tim ale hodne utrpi kvalita, a na stereo byste
potreboval ta trafa 2. Jinak mate asi 3 moznosti. 1) vsechna zarizeni
vcetne anteny pospojoovat dratem na kostru, a uzemnit. 2) jedno z tech
zarizeni bude zrejme pripojene do sitove zasuvky 3ma dratama, tzn. i
zem na kolik, a ostatni jsou zapojena jenom dvoulinkou. Potom by
stacilo ten zemnici drat odpojit od kostry. To ale normy zakazujou (a
vedi proc). 3) Antenu pripojit k videu pres keramicke kondenzatory
(zem i stred).

Je to spolecna domovni antena, nebo kabelovka ? Jestli je to
kabelovka, 4) tak si stezujte u provozovatel te kabelovky.

Ales Filip    <afilip@gmx.net>
Kutna Hora    <FIDO 2:423/87>
    www.bitest.cz/ales