Volba procesoru

Andrej Jancura andrej.jancura

From: Martin LOCKER <locker@vosrk.cz>
To: Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Monday, November 15, 1999 9:42 AM
Subject: Volba procesoru

> Dostal jsem se pred nasledujici problem. Mam
> fungujici aplikaci na AT89C52 s krystalem 18,432
> MHz. (Seriova komunikace na 38 400Bd,
> preruseni od casovace 4kHz). Potrebuji ji vsak
> ponekud upravit. V soucasnosti vyuziva vykon
> procesoru v kritickych stavech temer na 95%. Z
> toho vyplyva, ze bych potreboval neco
> vykonnejsiho.
> Poradte mi prosim, jakou cestu zvolit. Prechod na
> uplne jiny typ procesoru bych videl jako posledni
> moznost, z duvodu kompletniho prepracovani
> aplikace.
> Napadly mne jine od ATMELu (AT90S..,
> [...]

Ahoj,

cele som si to pomaly precital, a myslim si, ze si napisal sam nieco
podstatne, totiz nemas tam hotovu tu cast s tou aritmetikou. Trochu mi
chybaju informacie o tom, o aky typ sa jedna. Ci ide o integer 8/16/32 bit
alebo floating point. A to ti uz chodi procesor na 95%...
Myslim si, ze dat tam Dallas je riesenie, za ktore zaplatis onych 313,-Kc
budes sa tvarit, ze mas 33MHz a potom mozu prist bezsenne noci. Pretoze
33/40/60MHz zacne robit sarapatu prave tam, kde tych 18MHz je akurat
tak-tak. Nechcem Ta strasit, ale ani 7400 nie je ako 7400. Toto je tak prvy
problem, ktory ma napada pri tom Dallase.
Potom sa treba asi pozriet este na ten chybajuci kod. Predpokladam, ze asi
poslednu verziu Keilu s optimalizovanymi kniznicami nemas. Takze, ak vyhras
cas na takte, tak Ti ho urcite zabije generovany kod... (ozaj, kolki mate
nastavene kniznice na DALLAS, 501, 517, a pod.)
A riesenie?! To zalezi velmi na tej aplikacii. Ale principialne sa to bez
nejakych tych zmien asi neobide. Nejake navrhy tu uz padli. Moj by bol asi
nasledovny, kedze si pisal, ze jedine co poznas je 51, tak by som si na CPU
nasiel volne tri piny, naprogramoval SPI, zobral by som druhu 51, pripojil
ju na to SPI a dal do nej uplne vsetko, co robi napriklad I/O, a pod. Ak by
toto nestacilo, tak az potom by som rozmyslal ci napr. ten Dallas, 16bit MCU
alebo to ADSP.

A.