Riadenie krokoveho motora s L6219

Straka Matus magpie
Středa Březen 17 11:42:13 CET 2004

Ahoj vsetci,

nepracoval niekto s Vas s obvodom L6219 (SGS-Thomson), alebo
podobnym? Sluzi na riadenie krokoveho motora. Uz mi asi 4 odisli,
tak by som rad nieco prediskutoval.

Pripadne, ak by aj niekto iny mohol poradit:
Na vykonove spinanie je tam bipolarny H mostik pre jedno vinutie.
Na spodnom konci je pripojeny cez bocnik na zem. Na bocniku sa
snima ubytok napatia umerny pretekajucemu prudu, z coho sa
riadi cez komparator spinany zdroj na riadenie prudu cez vinutie
(indukcnost) motora. Napajanie 40V/300 mA. Problem je, ze ked je
vinutie v skrate (porucha, zle spravene vyvody), obvod zhori. Kedze
jeho cena je asi 200 Sk, tak to prilis prijemne nie je.

Ponukaju sa tri dovody:

1) V skrate tecie mostikom velky prud (bocnik 1R), cize max 40A,
ale teda tranzistory odidu prudovo (teda nie je tam 40A, je to len
obycajny lab. zdroj do 1A). Lenze: obvod mi to urobil aj vtedy, ked
som mal prudove obmedzenie na zdroji 0.6A. (Max prud pre obvod
je 0,75A, 1A spickovo).

2) Prudove obmedzenie na nap. zdroji je pomale a kym zareaguje,
vnutri tranzistory zhoria.

3) Ked je stred H mostika v skrate, na bocniku sa objavi skoro cele
napajacie napatie, t.j. ak do komparatora ide skoro 40V. Kedze v
spravnej prevadzke tam ide len asi 0.3 V, asi zhori komparator. Co
sa mi zda byt vobec napravdepodobnejsie.

Alebo zeby bola chyba este inde?

Dakujem vsetkym za odpovede

Matus