Tuhnuti pocitace

rkanovsky@csas.cz rkanovsky
Středa Březen 17 11:42:12 CET 2004

No abych rekl pravdu, predstava volne se pohybujicich a zkratujicich
konekteru mne docela desi. Pokud tomu tak je, tak jedine reseni je bud
reklamovat pocita, nebo to rozebrat a podivat se co se ve vnitr vlastne
deje. Protoze zkraty na desce, ci zdroji muzou zpusobit vazne poskozeni
pocitace.
Bohuzel nesleduji tuto diskusi od zacatku, ale sam jsem mel podobny problem.
Behem roku se prubezne stavalo, ze se mi samovolne pocitac resetoval,
popripade jen zatuhl (vetsinou v okamziku, kdy se startoval "setric"
obrazovky). V zime se frekvence techto padu zvysila. Pricina byla
jednoducha: nizke (kolisajici) napeti v siti. Pri dlohodobem mereni, jsem
zjistil, ze mapeti klesalo pod 200 V. Pokud byl pokles kratkodoby, zdroj v
PC se stim vyrovnal. Pokud vsak v okamziku poklesu napeti zacal pocitac
makat na plno (roztocene disky, CD ROM, Zvuk ....) nedokazal zdroj pokryt
odber. Bohuzel jsem nemel na Online UPS, tak jsem musel vymenit zdroj a
ubrat jeden HD. Ted uz mame novy transormator a je vse v pohode.

BTW: Stejnou pricinu mela zavada tiskarny Epson Stylus Color. V polovine
stranky zacala tisknou nesmysly (takove ty nesmyslne ctverecky). Tady
pomohlo strcit tiskarnu do jine zasuvky zapojene do jine faze.

Roman K.