digi osciloskop - A/D prevodnik

Miroslav Soltisik soltisik
Středa Březen 17 11:42:07 CET 2004

>Mimochodem, nevite nekdo jak funguji digitalni ociloskopy, ktere maji
>mezni kmitocet mnohem vyssi nez samplovaci? Mam tady osciloskop HP do
>100MHz, ktery sampluje na 20MHz. Samozrejme pouze periodicky signal -
>sampluje prez vice period. Ale jak si to vytvori vzorkovaci kmitocet?
>Napada mi pouze zmereni kmitoctu signalu a synteza vzorkovaciho
>kmitoctu, ale zda se mi to dost slozite. Nevi nekdo jaky trik se tam
>skutecne pouziva?

Robi sa to periodickym malym oneskorenim. Doporucuje sa oneskorenie
menit nahodne (vysledny tvar sa viac priblizuje k realite).

PS. U osciloskopu su 3 najdolezitejsie veci
1. triger(y)
2. triger(y)
3. triger(y)
Zbytok je bizuteria :-). Ak niekto chce scop s tym ze SW bude hladat
hrany ... no je to uzitocne tak do konca audio pasma a ako demo do skoly
(ale len
do zakladnej). Preslo mi rukami zopar scopov, a vzdy to vyhral ten s dobrymi
trigermi. Moze byt slaba stabilita (da sa dotiahnut kalibraciou, ale kto by
presne meral na scope urovne?), moze byt slaby rozsah (s casmi je to
neprijemne,
urovne sa daju dotiahnut sondami), frekvencna kompenzacia tiez nemusi byt
super
(hrany si domyslime :-)) ale ak sa neda signal "chytit" tak je smola,
nevymyslim si ho.
 Naopak ak je signalov vela, so slabym trigerom neodfiltrujem to "krovi".
Samozrejme to je pohlad zo strany "lovca impulznych signalov a rusenia"
audio fanusikovia
maju ine naroky.

Vysledok: hw trigery, hw ram, ovladanie rucne gombikmi na krabicke
(technici su najkonzervativnejsi :-) ladenie casov vychadza lacnejsie cez
pc), prenos do pc cez lpt alebo hoci aj com,(idealny by asi bol ethernet).