Digi osciloskop - A/D prevodnik -> PCB.

Andrej Jancura andrej.jancura
Středa Březen 17 11:42:03 CET 2004

Dobry den,

bol som chvilu doma v SK a preto az dnes by som sa Vas chcel na nieco
opytat. Dufam, len ze sa za to na mna moc nebudete hnevat. To by som velmi
nerad...

Urobim z toho taky mix, aby sa to lahsie citalo.

---

Mail c.1)

>To ano, mame je na jedne merici desce, jsou tam s DSP na 133 MHz interni
>frekvence (tedy 33 vnejsi) a stejne se do nich nedari zapsat bez waitstavu.
>Kolega se s tim trapil docela dlouho. Problem je delka spoju a to, ze neni
>pouzita 4-vrstva deska. Navic mame jen 250 MHz osciloskop, takze se chyby v
>casovani blbe hledaji.

A toto ste mi odpisal v maily c.2

> Domnivam se, ze dig. osciloskop
> samplujici 1Gsps a digitalni analyzator (jeden z nejmodernejsich od HP)
zas
> neni tak uplne spatne vybaveni.

Tak ako to je prosim s tym osciloskopom a sirkou jeho pasma?! Ja som mal
vzdy pocit, ze ak idem solichat digitalne signaly radovo ns, tak potrebujem
nieco viac nez len 1G... Najlepsie tak 2-3krat viac. Okrem toho, co vlastne
mate v tej firme? Zeby som prestal rozumiet vyznamu slova "navic"?!

---

A toto je zase z mailu c.2)

> No nevim, kolega se takovymi vecmi zabyva pres 10 let a pise o tom clanky
> v ruznych casopisech, naposled ve Workshopu Dithering in Measurement:
Theory
> and Applications.

A toto ste pisal v maily c.1)

>Kolega se s tim trapil docela dlouho. Problem je delka spoju a to, ze neni
>pouzita 4-vrstva deska. Navic mame jen 250 MHz osciloskop, takze se chyby v
>casovani blbe hledaji.

Prepacte, bud to robi tych 10 rokov, alebo nie. Ak ano, preco ste potom
napisal, ze sa s tym trapil dost dlho? MUSI predsa vediet, ze na orientacny
odhad elementarnosti staci obycajna kalkulacka...

---

Toto je zase v maily c.1)

>To ano, mame je na jedne merici desce, jsou tam s DSP na 133 MHz interni
>frekvence (tedy 33 vnejsi) a stejne se do nich nedari zapsat bez waitstavu.

No ale, to potom mate to patricne know-how a urobite ten plosak tak, aby sa
zapisovalo na jeden krat,
alebo ho nemate...

---

Z toho, ako ste napisal, ten mail c.1), mi vyplyva asi jedno, urobili ste
vsetky simulacie o.k., potom ste to cele natiahli v Eagli a hla, prestalo to
cele fungovat podla Vasich predstav...

(toto bolo pre zmenu z mojho komentara)

Dufam, ze teraz ste pochopil zmysel mojej poznamky.

---

Rad by som este dodat, ze ani 4vrstvovy spoj Vas nespasi pred problemami,
ktore musite vyriesit a dalsim celym radom problemov, ktore na Vas cihaju.
To je praca pre kolektiv ludi, ktorych v byvalom CS dokopy nedate, pretoze
ich nenajdete. Inak Vam dakujem za tip na dalsi casopis, kde by mohlo byt
zase nieco navyse. Ak tam nieco zaujimave bude, urcite par kopii rozsiri
moju zbierku clankov k PCB design a meraniu.

Panovi, ktory reagoval na moju poznamku, len tolko, ten plosak naozaj na
kolene dobre neurobite a neozivite...  Mozete byt neviem akokolvek sikovny,
na to potrebujete jednoducho viac.

A.

p.s. 1: inak neviem ako Vy, ale ja som pred nedavnom nechal robit dve verzie
plosaku 2vrstvovu a 4 vrstvovu, cenovy rozdiel sa velmi rychlo stratil.

p.s. 2: este raz prosim, moc sa nehnevajte