Elektromobil 2

milan.klesa@spt.cz milan.klesa
Středa Březen 17 11:44:20 CET 2004


Ahoj lidicky,
>----------
>Od: onpa@cis.vutbr.cz; onpa@cis.vutbr.cz
>Komu: hw-news@mobil.cz
>P?edm?t: Elektromobil 2
>Datum: 10. kv?ten 1999 08:49

>ale do konstrukce s tyristory se mi moc nechce. Aby se totiz tyristor mohl
>vypnout,musi se prerusit tok proudu. Protoze je to SS napajeno, musi dojit k
Vetsinou se pouziva na vypinani napeti opacne polarity, , ktere se  
privede paralelne k tyristoru, da se ziskat napriklad na kondenzatoru,

-------|-----------------------|
         Z                             Zm
         |                               |
         ---------| |-------------
         |               C             |
         T1                          T2
-------|-----------------------|

asi tak nejak, Z je aktivni zatez napriklad ten elektromotor, Zm je  
nejaka malinka zatez, jestli musi existovat nejaky pomer nevim, tak  
detailne jsem se to zase neucil,
Tcka jsou tyristory, pokud sepnu T1 motor se toci, kondenzator C se  
nabije na jednu polaritu pokud sepnu T2 kondenzator C pripoji male  
napeti opacne polarity na T1 a tim ho vypne... zaroven se nabije  
opacnou polaritu a umozni tak zapnutim T1 vypnout T2 prirovnal bych to  
ke klopnemu obvodu...
Misto T2 by mohl byt asi i nejaky Tranzistor, kterym by se jen vypnul  
T1 a uz by nemusel dal drzet sepnuty...

>preruseni proudu pomoci motoru. Ja to uz zkousel, vzal jsem ohmetr a  
otacel >motorem rukou, bohuzel ta kotva motoru je tak husta, ze v ani  
jedne poloze se proud
>neprerusil.
To je logicky... kdyz by se v nekterem bode proud prerusoval, tak by to  
sakra jsikrilo a rusilo a buh vi co jeste... proto jsou tyhle motory  
staveny tak aby sla sem tam nejaka ta civecka do zkratu, nez aby doslo  
k preruseni proudu...

>byl vzdy skoro studeny. Byl vzdy prorazen prechod B-E. Teplotne to asi  
fakt neni.
ja bych to taky videl spis na ruzne charakteristiky tranzistoru... pak  
staci kdyz se jeden pretizi a odejdou postupne vsechny od nejslabsiho k  
nejsilnejsimu...

>Pro Zapadla Petra - maximalne jsme z toho vytahli asi 60 km/h. Dojezd podle
>zpusobu jizdy 30 - 50 km.Konstrukce je takova, ze je oddelany  
spalovaci motor a
>misto nej je na prevodovku a spojku pripojen elektromotor. Lezi tedy kolmo ke
To je slusny... a pro mesto vic nez dostacujici... Jak dlouho je pak  
potreba dobijet, aby se dosahlo plne kapacity ?

>pri jizde do kopce, a pokud prekroci 400 A, tak se prima cesta proudu  
do motoru
>odepina a zapina ce cesta pres pulsni regulator. Opravdu to technologicky
a co pri jizde z kopce? mate nejake zpetne dobijeni...

ByE milan






Další informace o konferenci Hw-list