jednopovelove DO k alarmu

rkanovsky@csas.cz rkanovsky
Středa Březen 17 11:44:19 CET 2004

> Chvili uz pozoruji se zajmem tuhle debatu, ale cim dal vic zacinam byt
> presvedcen, ze nejlepsi alarm je vlastni vyroby. Snazim se v
> soucastnosti vymyslet neco podobneho - i kdyz ne na auto, ale do domu,
> takze odtazeni nehrozi :-)))

No ja nevim, ale jak znam zlodeje jsou velmi vynalezavi :)))))))

> Ale stejne, pokud pominu potrebu nejakyho mini-ovladace, a
> spokojili by
> jste se napr. s velikosti dalk. ovladani TV, tak se tam da vrazit
> jednocip a vymyslite si svuj protokol, komu. kod, pripadne jeste v
> zavislosti na dalsich faktorech (datum, teplota,..),

nemusi to byt nutne pravda, protoze dnes jsou zlodeji dost dobre technicky
vybaveni a vetsinou pokud jdou na jistotu je zadny alarm nezastavi. Staci
odtrhnou sirenu (nebo ji rozbit), preriznout telefonn? kabely a jsou uvnitr.
Navi potrebujete nejakym zpusobem osetrit pokus o vyvazeni hlidane linky
(zkrat nebo odpojeni cidla, popripade pokus o vyrovn?ni referencniho
odporu).

a kazdej "hacker"
> je namydlenej. Samozrejmosti je ale ovsem taky oddeleny napajeni. 12V
> akumulatory (bezudrzbovy) zase uz tak moc nestojej.

V kazdem pripade bych si alarm ovladany dalkovym ovladanim do baraku nedal.
Prece jenom se jedna ve vetsine pripadu o podstatne vetsi hodnoty nez
automobil (pokud nemate kabriolet od BMW).
Navic vymyslet takovy kod, ktery by byl nerozlustitelny a neodhalitelny je
dost velky problem. Docela by mne take zajimalo, jak by se tvarila
pojistovna :(((.

Nedavno jsem taktez dospel k rozhodnuti (po te co vykradli 2 domy pres
ulici), ze by nebylo na skodu neco takoveho domu poridit. Vyresil jsem to
tak, ze jsem pouzil klice dalas a jednoduchou identifikaci uzivatele (dvou
mistne cislo). Pokud vam totiz nekdo ukradne klice a klic dalas, potrebuje
jeste znat id cislo osoby - dvoumistny kod + # nebo *. Pokud nebude mit
stesti, tak se v podstate nema sanci trefit. Horsi je to pokud vam ukradne
klice a dalkove ovladani. Pak ma cestu otevrenou.

Bohuyel cele to ma do konecne podoby dost daleko. Prozatim mam hotove jen
overovani uzivatele a chybi mi dodelat osetreni cidel. Doladit software
navrhnou plosnak apod.Jeste bych take chtel vyresit napojeni na telefom (bud
mobil, nebo klasiku).

Roman K.