jednopovelove DO k alarmu

Tomas Kouba kouba
Středa Březen 17 11:44:18 CET 2004

> Ale stejne, pokud pominu potrebu nejakyho mini-ovladace, a
spokojili
> by
> jste se napr. s velikosti dalk. ovladani TV, tak se tam da vrazit
> jednocip a vymyslite si svuj protokol, komu. kod, pripadne jeste v
> zavislosti na dalsich faktorech (datum, teplota,..), a kazdej

Nekde jsem videl 4bitovy procesor, ktery se chlubil prave podporou
(hw) elektronickeho podpisu se seriovym prenosem.

Jinak na PC se to dela tak, ze server posle klientovi ktery se
prihlasuje jednoznacny neopakovatelny retezec (vetsinou datum cas),
za to se pripoji heslo. Asi takhle: "<1999-06-12 10:10:10 am>heslo".
Oba vypoctou kontrolni soucet (vetsinou MD5) a ten klient posle. V
pripade stejneho hesla musi byt i vysledek stejny. Znamena to ale
obousmernou komunikaci. Myslim ze by ale slo aby klient poslal
retezec a vysledek, pak staci jeden smer. Jde jen o to, ze kdyz by
nekdo odchytil tohle jednosmerne a poslal ho znova ma platny kod. Lze
si vsak pamatovat nekolik (vsechny zpatky) a nepovolit dvakrat ste
jny. Jinak kdybych to delal na dum, udelam to kontaktni, nejlepe s
nejakym procesorem, co nepotrebuje ani krystal. Ale 2051 taky dobry,
4 kontakty a je to nepruchozi.

Tomas

--
                   Ing. Tomas Kouba
Institute of Physics, AS CR    ph.: +420-2-24311137