graficky displej LM234

Serych@Panska.CZ Serych
Středa Březen 17 11:44:15 CET 2004

Samozrejme jsem na to vcera ja hlava skopova zapomel a do prace jsem to
nevzal.  Nicmene neco dam z hlavy dohromady, protoze jsem s tim vcera trochu
zaexperimentoval. Konektor je 2x10, to odpovida. Nevim, jak mu rikaji v GM,
ale je to takovy ten klasicky ksandovy konektor, jako se pouziva v
pocitacich pro pripojeni harddisku nebo diskety, akorat pouze 20pinovy. Na
konektoru je vylisovana temer neznatelna sipka oznacujici prvni pin (na
ksande je na te strane barevny dratek).

piny:

 1   2   3   4   5   6   7   8   9  10
Vcc D/I  D7  D5  D3  D1  A2  A1 R/W NC
GND  E   D6  D4  D2  D0  NC  A0 Vee NC
11  12  13  14  15  16  17  18  19  20

D/I - Data/Instrukce, Data 1, Instrukce 0
R/W - Write 0, Read 1
E - Data se zapisuji do displeje pri sestupne hrane, naopak pri cteni se
data objevi na sbernici pri E=1

Nejsem si ted z hlavy jisty pinama R/W a Vee, mozna ze jsou prohozene.
Doporucuji to propipat podle dokumentace ke svabum.

Jako Vcc pouzivam +5V, ale v dokumentaci k mym svabum je, ze uz behaji od
2,7V. Jako Vee davam pri Vcc=5V cca -6 az -8V (ridi se tim jas displeje).
Pozadovana hodnota Vcc a Vee je podle dokumentace vzajemne zavisla.

Adresovymi piny se prepina se kterym sloupcovym budicem se bude komunikovat
(v mem pripade 8ks => 3 adresove bity, ve Vasem 4ks => 2 bity). Pak uz se
komunikuje primo podle dokumentace ke sloupcovemu budici. Ten ma v sobe
pamet, do ktere se narvou data. Radkovy budic se stara jen o jejich
periodicke posilani na displej a zadana komunikace s nim se nenavazuje.
Pamet radice je organizovana tak, ze za sebou jde 64 bytu (64 osmibodovych
sloupecku v jedne rade). Tech rad je tam 8.

Strucne Instrukce:          R/W  D/I D7 D6 D5 D4 D3 D2 D1 D0
Displej on/off               0    0   0  0  1  1  1  1  1  x  x=on/off
Displej start line           0    0   1  1  Start line 0-63  (scrolovani)
Set page (jedna z 8 rad)     0    0   1  0  1  1  1   0-7     misto zapisu
Set address (ze 64 sloupcu)  0    0   0  1  Adresa 0-63       misto zapisu
Read Status                  1    0 busy 0  x  y  0  0  0  0  x on/off
                                                             y reset/normal
Write data                   0    1          Data             pozn.
Read data                    1    1          Data             pozn.

Pozn.: Pri zapisu nebo cteni dat je automaticky inkrementovana hodnota
sloupce v adrese (0 az 63), takze celych 64 sloupu muzete prat primo za
sebou a pak jen poslat instrukci pro volbu dalsi rady a tlacit tam dalsich
64 bytu atd..

Doufam, ze muj strucny popis pomuze.

Mejte se pekne

				Jakub Serych

P.S. Posilam to do konference, protoze si myslim, ze by se to pripadne mohlo
hodit i nekomu jinemu, pripadne by nekdo mohl prihodit svoje zkusenosti s
podobnymi displeji.

-----P?vodn? zpr?va-----
Od: Karel Strobach [mailto:karel.strobach@telecom.cz]
Odesl?no: 14. kv?tna 1999 0:16
Komu: Multiple recipients of list
P?edm?t: Re: graficky displej LM234

Poslete to prosim na moji mailovou adresu, mozna to bude
podobne a asi jina cesta k cili nepovede, ten displej je podle
vseho historicky kousek. Pripojeni radicu na konektor asi
nebude problem, jde mi hlavne o to, zda displej nema jeste
nejake extra napajeni, apod..
Na to mem displeji jsou 4ks radice HD44102 (sloupcove
budice) a 2 ks HD44103 (radkove budice), konektor je
dvourady 2x10 pinu (nevim jestli je to standardni oznaceni,
ale napr. GM ho vede jako MLW20G).

s pozdravem
  Karel
karel.strobach@telecom.cz