LAN cez seriovu linku

Kosta kosta
Středa Březen 17 11:44:14 CET 2004

-----P?vodn? zpr?va-----
Od: Kollar Pavol <pali@lynx.sk>
Komu: Multiple recipients of list <hw-news@mobil.cz>
Datum: 14. kv?tna 1999 15:18
P?edm?t: RE: LAN cez seriovu linku

> Zaujalo ma to vase pripojenie i51-Ethernet, viete k tomu povedat
>nieco blizsie? Dakujem.

Vzniklo to vlastne zde v hw-news jako napad Luba Racka, navrhnul jsem HW,
Lubo to nejak dokopal do stadia predavani paketu, Zdenek Dvorak hodne pomohl
rutinami pro AVRko. Momentalne se mi vyrabeji moduly s 89C52 ktere maji
rozhrani Ethernet a RS232/485, 8 vstupu a 8 vystupu. Ethernet volitelne UTP
nebo koax. Melo by to behat pod UDP protokolem. Jen je treba sehnat
sponzora, ktery zaplati dalsi vyvoj. Zatim to bylo ciste fandovstvi a chut
poznat neco, co je zamerne obestirano rouskou tajemna.

>ono to je v podstate jedno ci je to koax alebo UTP (na koaxe je
>lepsie vidiet ta topologia bus ktora sa mi paci). s UTP by sa samozrejme
>robilo lepsie (rozdelene Rx a Tx), urobis ale iba Point-to-point, ak chces
>ist dalej tak musis pouzit min. HUB (co dnes nastastie stoji iba par
korun).
>Ale max. pocet segmentov je 5 (cim je to obmedzene?), a teda 6 PC (taky
>mensi bus).

To je opet castecne nepochopeni terminu. Pri UTP mohu retezit HUBy za sebou,
takze vznikne neco co by bylo mozne nazvat
rozprostrenou hvezdou. Pocet segmentu je omezen kvuli odezve v siti.  Vami
navrhovana topologie se prave nejvice blizi UTP.

Kosta
             Kosta
             P.O.Box 38
             Posta 41