Zapalovani 6V

Stanislav Češka scs00
Středa Březen 17 11:44:08 CET 2004

Zdravicko pratele,

v GM katalogu pro tento rok je v reklamni casti na stavebnice Velleman
inzerovano elektronicke zapalovani pro zazehove motory s 2 az 8 valci se
zapornym polem na kostre. Nic blizsiho k tomu nenapsali, schema pochopitelne
taky chybi (jim ne, me ano...)

Jiz delsi dobu shanim zapalovani na dva valce / 6V (rozdelovac - "kladivka"
je jeden z nejcastejsich mechanickych problemu a zpusobuje to dost caste
problemy se spotrebou, alespon v trabosi), nemate nekdo ideu, jak to
postavit ?? Nemam ani schema klasickeho zapalovani na 12V, takze ani nevim,
jak bych si to upravil. Opet, jako uz nekolikrat, stojim pred problemem o
kterem nevim VUBEC NIC. Vim jen to, ze sebou musim vozit alespon jeden
nahradni mechanicky rozdelovac a ze spotreba vozu kolisa podle toho, jak
dalece se naolejuji kontakty kladivek a hrozne me to vadi.

Jeste bych chtel podekovat za vsechny poznamky o otackomeru a alarmu.
Otackomer jsem nakonec (zatim teoreticky) vyresil, vzhledem k tomu, ze jeden
kolega si prave postavil presny hertzmetr (citac) s AT89C2051 s LED
displejem - za par korun, staci hertzy vynasobit 60 a zobrazit standardnim
postupem jako ot/min. Navic lze jednocipem varovat pri prekroceni/podkroceni
povolenych otacek (kontrolka a pipatko "ZARAD VYSSI" a "ZARAD NIZSI") a
podobne frajeriny :)) Stavbu alarmu necham na leto, zatim neni ani tak moc
co chranit (krome toho ze mi vycucli nadrz v momente kdy tam bylo asi 1.5
litru :))) - nejsou penize.

Jeste nikdy jsem si tak dobre nehral jako kdyz jsem si koupil auto :) aspon
uz vim co s volnym casem :))

Regards, Stanislav Ceska