UV lampa

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 11:44:03 CET 2004

>Nevi zde nekdo neco o UV lamp? kde se to da kopit
>jak to funguje pou??v? se to nap?. v bank?ch a idendifikaci
>znaku na bankovk?ch. Nakolik takov? v?c p??de a kde se to d? koupit

Rtutove vybojky maji podle provedeni vice ci mene carove spektrum. Tzv.
cerne svetlo (nebo temne fialove), ktere zpusobuje svetelkovani obleceni,
obzvlaste oblibene na diskotekach, ma vlnovou delku kolem 400nm. Dalsi cara
rtuti je 385(nebo 358?)nm, tyto vybojky se pouzivaji na vytvrzovani
svetlocitlive emulze pri vyrobe plosnych spoju. Obe tyto vlnove delky lezi
v oblasti, kde sklo propousti, takze trubice muze byt z obycejneho skla.
Dalsi cara se nachazi u 254nm, prave tato vlnova delka maze EPROMky.
Propustnost skla je jiz v teto oblasti minimalni, takze trubice musi byt z
kremenneho skla. Tomu odpovida i cena. Do UV mazacek se pouzivaji vybojky
Philips, presne oznaceni mohu vyhledat (doufam). Jako nahradni dil stoji
snad pres 500Kc.

Pokud by tedy slo o ty bankovky, tak to maji treba v Beroune na namesti v
papirnictvi u Kolariku. Az pojedete na trh, tak se tam muzete stavit ;-).

J. Hanzal

Electronical devices for chemical laboratory, custom electonics design
Snail Instruments                     Josef Hanzal, M. S.
Vojanova 615                          phone/fax: +420-311-24433
266 01 Beroun                         e-mail: snail@iol.cz
Czech Republic                        URL: http://www.vitrum.cz/snail/