free hand

milan.klesa@spt.cz milan.klesa
Středa Březen 17 11:44:58 CET 2004

Hi lidicky,

----------
Od: sceska0@seznam.cz; sceska0@seznam.cz
Komu: hw-news@mobil.cz
P?edm?t: RE: free hand
Datum: 6. b?ezen 1999 11:46

>Docela by me to take zajimalo. Zkousel jsem k normalnimu telefonu
>Myslel jsem ze tel. sluchatko ma 60 Ohm...?
no stara sluchatka maji 50 Ohmu, ale v novych telefonech se pouzivaji
bud  piezo vlozky a nebo normalni male reprodktorky, zalezi na vyrobci
a jak si udela. (Tesla pouziva PIEZO) Jinak pokud jde o to postavit si
nahlavni soupravu na telefon, tak neni problem si opatrit i napajeni z
linky, protoze telefoni linka se chova jako proudova smycka, staci
docilit toho,  aby jsi na nejakem odporu bral napajeci napeti, to si
normalne vystabilizujes vyfiltrujes, a tak, a pokud chcec signal, tak
nekde pred tim stabilizatorem ho sejmes pomoci kondiku, prohnat to
zesilovacem a je to. maximalni proud ktery linka muze dodavat, se muze
pohybovat i kolem 100mA.
klesa podle toho, jak dlouh?e jsou draty od tebe k nejblizsimu napajeni
(v 90 procentrech k ustredne) a jake napeti ustredna dodava pri
otevrene smyce.
Minimalni proud pro uzavreni smycky (pro bezne ustredny tady u nas) je
5 mA (pak by melo byt vyhodnoceno vyzvednuti)

>Staci si pres keramickej kondenzator vytahnout AC slozku z lajny a zesilit
>si to (ale pak uz je to samozrejme aktivni obvod). S mikrofonem neznam nic
>univerzalniho, ale neni problem rozebrat novejsi telefon s dynamickym
>sluchatkem a elektretovym mikrofonem a obslehnout to nebo si to upravit.
Co se tyce mikrofonu, tak nejjednodusi reseni je po nejakem zesileni
obycejnym tranzistorem zvetsovat a zmensovat proud smycky, v podstate z
nej udelat promenej odpor. kdyz bude zajem muzu zkusit naskenovat a
poslat vnitrni schema hybridnich obvodu, ktere se pouzivali ve starsich
tlacitkovych telefonech (rady ES) je to jen par tranzistoru, odporu a kondiku.

>Mimochodem jeste tak pred dvema roky jsem si udelal nahravacku tel. hovoru
>(upravenej kazetak od vietnamcu s elektretem coby nahravacim vstupem) s
>akustickou vazbou (tel. sluchatko - elektretovej mikrofon) a fungovalo to
>prekvapive dobre :)
nejednodussi je pres kondik 1uF (muze byt i nizsi, chce to vyzkouset)
pripojit na linku hovorovy transformatorek. Ja osobne jsem pouzival
traficka ze starych telefonnich automatu (tech oraznovych), nebot jsem
k nim mel pristup a meli docela velky vyber odbocek, takze si slo
vybrat jak silny signal clovek chtel, ale stejne tak dobre se hodi
traficko ze starych rotacnich telefonu, AS, BS (od tesly).

>Kdyby tu nekdo mel nejaky hotovy schema jak k lajne pripojit 16-32Ohm
>sluchatka a dynamickej mikrofon, sem s nim :)
No hotovy schema nemam, ale muzu poslouzit schematama ruznych telefonu.
Nevyhodou je, ze v Teslackych se pouziva hovorovy obvod MA 1060 a nevim jestli
jde normalne sehnat. Ten ma i spoustu dalsich vyhod, ma treba vstup na
tonovou volbu, vstup MUTE atd. Ma asi jen jednu nevyhodu, je okolo nej
docela dost sloucastek na jeho vyvazeni, a nastaveni, ale myslim, ze by
to slo trochu zjednodusit, kdyz by od toho clovek nechtel kdo vi jake zazraky.

ByE milan