Stmivacka s x51

Kostomlatsky kostomlatsky
Středa Březen 17 11:44:58 CET 2004

-----Původní zpráva-----
Od: ahorky@tero.cz <ahorky@tero.cz>
Komu: Multiple recipients of list <hw-news@mobil.cz>
Datum: 9. března 1999 12:50
Předmět: Re: Stmivacka s x51

>Bohuzel AR neodebiram a tady u nas se moc nevyskytuje.
>Moje vize je takova:
>
>Pilove napeti synchronizovane se sitovym napetim. Na vstupu
>koncovych stupnu komparator. Na jednom vstupu pila, na druhem
>napeti z D/A.
>
>Jenze:
>a) tech vystupu je 16. Zapojeni prevodniku s D/A svabem je
>nad moje financni moznosti. (napr. 16 x AD7524 = cca 4000,-)
>
>b) data jsou posilana z procesoru seriove - 1x data, 1x clock
>tak ze jeste k tomu prevodnik na paral.

Nekomplikuj to, predstav si ze potrebujes prevest 8bitovou hodnotu na
odpovidajici analogovy vystup. Pokud bude cyklicky pricitat onu hodnotu
do nejake interni promenne a carry budes primo kopirovat na vystupni
pin, dostanes klasicky PWM vystup. Ten pak vyfiltrujes (staci RC clanek)
a zesilis na pozadovany rozsah.

OutValue = 0..255   - pozadovana hodnota
Dummy                     - promenna pro ulozeni mezisouctu
OutPin                       - vystupni pin procesoru

kod preruseni od casovace T0 (generovane cca kazdych 100us - 1ms)

Int_T0:   push  PSW
               xch    A, Dummy
               add   A, OutValue
               xch    A, Dummy
               mov   OutPin,C
               pop   PSW
               reti

Pokud potrebujes 16 vystupu, upravis to pro OutValu1 .. OutValue16 a
Dummy1 .. Dummy16
Pokud potrebujes predzhaveni pro zarovky, bude OutValue v rozsahu
x..255 -> x bude potom odpovidat urovni potrebne pro predzhaveni.

Takhle vypada prevod primo na analogovou uroven.

Pokud potrebujes spinat tyristor(triak) je to jeste snazsi. Procesor
synchronizujes 100Hz a tyristor(triak) spinas po dobe 255-OutValue.

Jak proste mily Watsone

Kosta
             Kosta
             P.O.Box 38