Meric prutoku a rychlosti (vzdalenosti)

Vaclav Kadoun wendy
Středa Březen 17 11:44:50 CET 2004

On Mon, 22 Mar 1999 rkanovsky@csas.cz wrote:

> Nevite nekdo, kdo dodava merice prutoku benzinu a nejake snimace pro mereni
> vzdalenosti pro automobily (zrejme pres tachometr)?
>
> Dik.
>
> Roman K.

pokud vim, tak z dostupnych prutokomeru pro automobily se pouzivaly
snimace z Wartburga (nekolik konstrukci v AR-palubni pocitac), ale nebyly
dost presne v oblasti minimalnich prutoku, coz je dost podstatne pri behu
na volnobeh a v nizkych otackach motoru. Dokonce jsem v nejakem starem AR
cetl prispevek, ktery uplne zpochybnil pouziti tohoto snimace...

Jinak prumyslove prutokomery jsou pekelne drahe, mozna drazsi nez moje
skodovka :)

Pro mereni ujete vzdalenosti se delal takovy adapter do tachometru, s
optickym snimacem otacek a podle obvodu kola se pocitala ujeta draha.

V dnesnich modernich autech jsou palubni pocitace napojeny na vstrikovaci
jednotku a z ni berou udaje o spotrebovanem palivu.\

 Vaclav Kadoun