RS232

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 11:44:49 CET 2004

>Moja (idealna) predstava je "co port da", cize  asynchronny prenos /
>115200bps(57600) / half duplex...realne by stacilo aj 9600bps/simplex)
>malo by to byt pre pic16x84/4Mhz
Vysilat vysokou rychlosti neni ani takovy problem. Horsi je prijimat,
obzvlast pokud se to ma dit na pozadi. Na vysilani lze pouzit neco takovehoto:

vysli start bit (0)
cekej 1 bit
for (i=0;i<8;i++){
   vysli nejnizsi bit
   rotuj o jedno doprava
   cekej 1 bit
}
vysli stop bit (1)
cekej 1 bit

Prijem:
cekej na start bit (sestupnou hranu)
cekej 0.5 bitu
testuj start bit, pokud je 0 tak pokracuj, jinak navrat na zacatek
for (i=0;i<8;i++){
   cekej 1 bit
   vzorkuj do status,carry
   rotuj doprava
}
cekej 1 bit
testuj stop bit, pokud je 0 tak je to spatne (chyba ramce cili framing error)
nebo netestuj nic, a mas vic casu na zpracovani. Slysel jsem, ze chybovost
prenosu po kratkem kabelu na 9600Bd v domacim prostredi je asi 10^-9. S tim
se da zit.

Pokud se muze procesor zabyvat pouze komunikaci, tak je 115200Bd
dosazitelnejch i na 16C84 a ~4MHz krystalu (doporucuji 3.686 ale spise
7.373), otazka je, kde ty data takhle rychle brat, nebo kam je takhle rychle
zahazovat ;-)

>btw ma napada, ze sa poobzeram po nejakom UART 'svabe', mozno to bude
>jednoduchsie riesenie...
Spise to vypada na nahrazeni jednoducheho, znameho, typickeho a vyreseneho
problemu slozitejsim, atypickym, malo prozkoumanym a tudiz dosud nevyresenym
problemem. I do toho UARTU se musi data nejak dostat, navic je ho potreba
nakonfigurovat atd.

Asi nejjednoduseji ovladany UART lze ziskat pouzitim 16C63(66,73,76...)
misto 16F84.

Josef Hanzal

Electronical devices for chemical laboratory, custom electonics design
Snail Instruments                     Josef Hanzal
Vojanova 615                          phone/fax: +420-311-24433
266 01 Beroun                         e-mail: snail@iol.cz
Czech Republic                        URL: http://www.vitrum.cz/snail/