Vykon PMPO

Cihak@dkv.lbc.cdrail.cz Cihak
Středa Březen 17 11:44:00 CET 2004

Ja se domnivam, ze tu dochazi k nepochopeni principu.

5W zesilovac s MBA810 pochopitelne nemuze mit vykon PMPO 60W. To je
naprosty nesmysl.
PMPO se za?alo uzivat z komercnich duvodu. Nejdrazsi a nejtezsi na
zesilovaci je zdroj. Neni
problem postavit levne zesilovac, ktery da s dobrymi parametry treba
100W, problem je poskytnout
mu dostatecne napajeni. Pritom ale vetsinou nikdo nepouziva pro bezny
poslech 100W vykonu.
Pri spicce - napr. cinknuti cinelu vsak muze byt uroven signalu treba i
o 20db nad urovni prumer-
neho vykonu. Proto se konstruhuji u levnych zesilovacu napajeci zdroje
tak, ze se osadi velikymi
kondenzatory, ktere prave pro tu spicku dokazi dodat dostatecny proud
aby byla prenesena bez
zkresleni. Kdyby to tak nevylo, misto jasneho cinknuti cinelu by se
ozvalo zachrceni.
Podle meho nazoru se tedy nejedna o reklamni trik, ale naopak o vyrazne
zlepseni parametru
lacineho zarizeni. Pochopitelne takova skutecnost musi byt zcela
jednoznacne musi byt uvedena
v parametrech zarizeni.
napr. sin. vykon - 5W, vykon PMPO - 60W. Pak je vse v poradku.

		Martin Cihak - OK1UGA