Vykon PMPO

Jaromir Subcik subcik
Středa Březen 17 11:43:58 CET 2004

> A nevi nekdo jak se dosahuje tech velkych vykonu (100-200W) u autoradii?
> Pro tech 12V a 4-ohmovem repro to vychazi tak na 3W nebo 12W v mustkovem
> zapojeni (pocitam dobre?). Ale kdyz slysim, jak to nekomu s tim autem
> mlati, tak to bude urcite vic nez 12W.

no predne teoreticky vykon je P=U^2/R, kde U je efektivni napeti,
pro sinus U=Uspiska-spicka/odmocnina 2, tedy pro 12V a 4Ohm to
je 12^2/2/4=18W, pro mustek je napeti dvojnasobne, tedy ciste
teoreticky 72W. Pri tomto vypoctu pocitam vystup zesilovace =
napajeni (Rail to Rail) pri 12V, v aute je bezne 14, takze to neni
ulet.
Tolik jen poopraveni tech 3 resp. 12W.
Ted co to znamena v praxi - "hluk" zavisi take na citlivosti
reproduktoru, resp cele reprobedny. V autech jsou zpravidla
reproduktory bez vyhybky, tudiz ucinnost je mnohem vyssi nez
napr doma u kvalitnich reprobeden s vyhybkou, ktera snizuje
citlivost treba o 6dB, takze pro stejny akusticky vykon je treba
ctyrnasobny (!) vykon zesilovace. Dalsim faktorem je prostor - auto
neni sal a logaritmicka zavislot akust. vykonu - v praxi lze sotva
rozeznat dvojnasobny vykon.
Jen tak pro zajimavost - meril jsem si vystupni vykon zesilovace pri
beznem poslechu hudby (cca 80dB) na svych bednach v obyvaku a
prumer byl pri hlasite pasazi 0.7W (!) na kanal. A to mam stare
bedny (at zije Svazarm) a slusne zatlumeny obyvak. Takze
mustkovy zesilovac dokaze s autem docela slusne hazet.

Jarda
Jaromir SUBCIK
tel: +420 428 346962
E-mail: subcik@email.cz