snimac vlhkosti

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:43:57 CET 2004

On Thu, 3 Jun 1999, Libor Kavan wrote:

> Zajimave snimace byly ve starych meteorologickych balonech. Byla to
> takova membrana, ktera se vlhkem natahovala a jeji pohyb se prevadel na
> potenciometr. Ale to je uz historie, nyni se pouzivaji kapacitni
> snimace.

Kdysi jsem delal snimac vlkosti s klasickeho vlhkomeru. Ten vlhkomer byl
tovarni vyrobek - takovy ramecek z plechu , v nem byly natazene ty
'vlasky' (nevim z ceho jsou) a ty tahaly za normalni rafiku v MP80
v kterem byla stupnice v % vlhkosti. Ja jsem do toho plastikoveho
krytu MP80 udelal po stranach dve dirky, jima prostrcil mosaznou kulatinu
2mm se zavitem , na koncich zajistil kontramatkami a priletoval kolecko.
Uvnitr MP80 na te kulatine byly dve matky (mosaz) kousek od sebe a byly
spojene priletovanim kulateho zlateho FRB pinu - k nemu byl taky
priletovany dratek co vedl ven z MP80. nahore to melo jeste priletovany
plisek ktery se ze spodu dokykal tho plexi krytu MP80 aby se to nemohlo
otacet spolu s kulatinou a muselo se to posouvat po sroubovici. Druhy FRB
pin byl pridelany k te rafice na konci) za kterou tahaly ty vlasky
snimajici vlhkost. Od nej vedl druhy (jemny) dratek ven.

Takze tocenim kolecka se nastavila poloha toho pinu a kdyz se zvedla
vlhkost tak rafika lezla do prava a ten FRB pin se zarazil o ten co
byl na te tycce a dratky se spojily. Vizualne bylo videt pri jake vlhkosti
to sepne :-)) Obracene by to asi udelat neslo, protoze kdyz roste vlhkost,
vlakna se natahuji a pri spojeni tech pinu se zastavi jen tah nejake
pruziny v tom MP80, pri obracenem zapojeni (spinani pri poklesu vlhkosti)
by to zarazilo smrstovani tech vlaken a neco by se mohlo
prethnout/ohnout/dekalibrovat .

|                             petrsi@jcu.cz                              |