Vykon PMPO

Zdenek Syrovatka z.syrovatka
Středa Březen 17 11:43:56 CET 2004

Petr Simek wrote:

> Presne tak, v nule je na obou koncich 6V v jedne casti periody
> je to 0 a 12V (tedy vektor -12V) v druhe casti periody je to
> 12 a 0 (tedy vektor +12V). Stredni napeti pri sinus je tedy 12/1.414 .
> To vse bez ubytku , ale pri provozu auta je stejne napeti 14V .

Ale ne, stredni napeti je zas neco jineho (amplituda/pi pokud se nemylim).

A trvam na tom, ze pri napajeni 12V nesymetrickych je amplituda sinusovky max.
6V, kdyz nepocitam zadne ubytky a efektivni napeti je 6/1,414 je mensi nez
amplituda. Zkuste si mezi dve vodorovne cary (dole 0V, nahore 12V) nakreslit
sinusovku a je to videt na prvni pohled. Sinusovka bude popsana funkci 6 x
sin(2 x pi x f x t)

Stejne jako u sitoveho napeti je amplituda 308V, efektivni 220V a rozkmit je
616V. Po usmerneni bez vyhlazeni se nameri ss 220V, protoze vetsina meraku
zobrazuje pri mereni stridaveho napeti efektivni hodnotu, ktera po usmerneni
bez vyhlazeni je porad stejna - plati pro sinusovku). S vyhlazenim se nameri
ss 308V.

Zdenek