Ladicka na kytaru

mpalicka@brno.comp.cz mpalicka
Středa Březen 17 11:43:52 CET 2004

> Ja bych rekl, ze daleko lepsi je trenovat si hudebni sluch :-)
Ach jo, clovece hral jsi nekdy na neco ? Nemyslim si, ze bych
hudebni sluch nemel, v nouzi dokazu kytaru sluchem naladit, ale
vpodstate se bez ladicky neobejdu. Obzvlast na elektrickou kytaru.
Nikdy ji nenaladis sluchem presne i kdybys mel sebelepsi sluch.
Snad mozna nejaky ladic pian, ale ten to ma od prirody, ne
natrenovane. Nehlede k tomu, ze pokud ladis podle ladicky, tak
ladis zpravidla v temperovanem ladeni, a sluchem v prirozenem,
coz je slysitelny rozdil. A kdyz nekdo jiny v kapele ladi podle
ladicky, nebo jsou tam klavesy, ktere nejdou prepnout do
prirozeneho ladeni (coz je vetsina), celkovy vysledek zni
rozladene. Ladeni je proste veda...

Moje ladicka dokaze sama poznat ton, tzn. ze nema zadny
prepinac, jen radu ledek (usporadanych jako stupnice meraku)
odstupnovanych po jednom centu a k tomu radu ledek
signalizujicich momentalne naladeny ton (C...B po pultonech).
vyrobce KORG, cislo si ted honem nevzpomenu, uz je to nekolik let,
co jsem ji kupoval tak uz ani nevim kolik stala. Ale pokud nemas
zadne zvlastni naroky, jako treba hrat na kytaru podladenou o
pulton, nebo ladit kazdou strunu podle momentalni potreby jako Van
Halen, pak ta rucickova za 800 bohate staci.
> vzdalenych rekneme po 5 centech(*) od spravneho kmitoctu. Podle toho,
5 centu je IMO moc. 1cent je uz slysitelny, pokud mas vytrenovany
hudebni sluch sluch ;-).
Milan
P.S. mam dojem ze se to spis hodi do konference MIDI-audio,
doufam ze jeste nejsme moc off-topic.