Packet radio

Petr Krc pekr
Středa Březen 17 11:43:50 CET 2004

Pavel Kriz wrote:
> Ahoj, mohl by mi nekdo zodpovedet par otazek ohledne Packet Radio,
> presneji receno:
> 1. Kde zjistim, jestli jsem v dosahu nejakeho nodu

Nejlepe poslechem.
Jinak se muzes podivat na mapy PR site:
http://home.zcu.cz/~ok1ful/mapaok.html
http://hippo.feld.cvut.cz/mapaok/

A na dalsi odkazy ohledne PR:
http://www.seznam.cz/Veda/Technika/Komunikace/Radioamateri/
http://ham.mobil.cz/
http://www.hamradio.cz/
http://www.qsl.net/ok0ns/

> 2. Muzu to provozovat se stanici CB (+nejaky modem - jaky ?)

Nedavno kolem toho byl velky humbuk a skoncilo to tusim tak, ze se tim
bude CTU zabyvat a pravedepodobne to povoli. Mozna uz to povolene je,
kdyztak si precti GP na http://www.ctu.cz
Modem muze byt treba obycejny Baycom, nebo jen zvukova karta
s patricnym SW a dostatecne vykonnym HW.

> 3. Potrebuju na to nejake povoleni (na samotne CB prece ne) ?

Na CB ne, na amaterskych pasmech potrebujes koncesi.
Na CB byva zpravidla vetsi provoz a posledni dobou i dost silne
ruseni.

> 4. Dostanu se pres Packet Radio ke sve e-mailove schrance nebo
>    opacne, muzu presmerovat nejak svuj e-mail do site Packet Radio ?

Je mozne ze nektere nody to maji povolene, ale obecne to neni
preferovany druh provozu.
Na radioamaterskych pasmech je povoleno (ci spise doporuceno?)
posilat jen zpravy mezi radioamatery s nekomercnim obsahem pripadne
slouzici k vlastnimu vzdelavani.

> 5. Jaka je prenosova rychlost, slysel jsem, ze 1200 bd, je to
>    zaruceno i pri blbem pocasi ?

Na CB 1200bd, na vyssich kmitoctech take ale uz jsou i nody se
vstupem na 9600bd. Kazdopadne je to simplexni provoz na sdilene
frekvenci, takze realna rychlost byva _podstatne_ nizsi.
Zaruku na pekne pocasi (ci spis vhodne podminky sireni signalu)
ti neda nikdo.

--
Regards
           Petr Krc