ochrana plos.spoju

Zdenek Syrovatka z.syrovatka
Středa Březen 17 11:43:49 CET 2004

> meli jen masku, ale jak stoji cely rok venku, tak voda v nich kondenzuje a cesticky mezi sebou zacali vodit. Stacilo je natrit timto lakem a je to dobry.

A je to dobre i po roce provozu venku? Nam totiz ve skole vtloukali do hlavy ze kalafuna je hygroskopicka ( pisu to spravne?) a ze plosnak urceny pro vlhke prostredi se musi po pajeni kalafunou dukladne omyt a natrit nejakym lakem.  Kalafuna se sice vodou nesmaci, ale pri delsim pusobeni ji pohlcuje. To muzu potvrdit pohledem na svoje
stare plosnaky natrene kalafunou. Med je na nich misty dost zoxydovana.
Jinak kalafunu jsem vzdy rozpoustel v acetonu, protoze to pak rychleji schne.

Zdenek