Piezo bzuciak a x51 ?- END

Vladimir Slavkovsky slavkovsky.vlado
Středa Březen 17 11:43:43 CET 2004

Dakujem za rady. Pomohli.

Najvacsie zosilnenie priniesol paralelny odpor k piezo elementu. 1k je dobra
hodnota. Skusal som ju menit hore aj dole, ale hlasiost sa nezvysila. Co sa
tyka "komorky", tak mam samostatny piezo element ktory som pri testoch
zatvaral medzi palec a ukazovak, cim som vytvaral rezonancnu dutinu, ale
samozrejme orginalna "komorka" - piezo element v plastovej krabicke je
najjednoduchsie a najhlasnejsie riesenie.  /Jasne ze to nieje ziadna sirena,
ale na upozornenie to staci/.

Pre tych co sa s tym este nehrali:
Piezo element - (nie bzuciak !!! ako som nespravne uviedol) je
piezokeramicky menic. s odberom asi okolo 1-2 mA. Je potrebne k nemu
paralelne pripojit 1k odpor a budit ho napr. pravouhlym signalom. Hlasitost
sa nezvysila pri zapojeni medzi dva piny procesora /opacna polarit mala
vyvolat vacsie mech. deformacie - nepotvrdilo sa pri mojich pokusoch/.

Piezo bzuciak - je menic so zabudovanym budicom, ktoremu staci pripojit
napatie zvycajne od 1,5 az do 30 Volt a bzuci a bzuci. Odber je ale 20-30mA.
Hlasitost je zavisla na napati a ako vidni na odbere je aj vyssia ako u
piezo elemntu.

Cenovo:  elementy v komorke stoja asi 30 Sk, bzuciaky asi 60 Sk.

slavkovsky.vlado@vadium.sk