DCF77

Karel Strobach kaes
Středa Březen 17 11:43:42 CET 2004

>Ted jsem koukal do katalogu conrada a je tam modul radiohodin s displejem
>40x15mm za 279 a pak to same navic se seriovym vystupem kde vystupem je
>'casovy telegram DCF' - ten uz je za 479 . Je to na baterku 1,5V. Co je to
>ten casovy telegram DCF ?  Je to jednorazova informace o aktualnim casu
>nebo je to ciste DCF signal - tedy nejaky znacky po vterinach pak minuty
>a obcas nejaka datumova informace - tedy ze se musi cekat delsi dobu
>nez je k dispozici kompletni informace o case a datu.

Z modulu (oznaceni WT100) lezou data v BCD formatu, ktera obsahuji
informaci o casu, tj. hodiny, minuty a sekundy. Datum modul neposkytuje.
Pod pojmem telegram (oni se nekdy v katalogu Conrad dost srandovne
vyjadruji, drive psali misto DCF77 hodiny rizene vezi :-)) se skryva
informace o delce 32 bitu. Krome casu jeste obsahuje informaci o
letnim/zimnim casu, stavu baterie a platnosti casu. Ten cas je totiz
z vnitrnich hodin, ktere se signalem DCF77 synchronizuji (asi jednou za
hodinu). Bit "Time OK" indikuje uspech nebo neuspech posledni
synchronizace.  Pripojuje se to pomoci ctyr vodicu, dva pro napajeni
interface
modulu a dva pro data a hodiny. Lze to pripojit k seriovemu portu PC, ale
ponekud nestandardne (neni to RS232). Kdysi jsem to koupil a napsal jsem
si k tomu softik, ktery mohu v pripade zajmu poskytnout.

s pozdravem
 Karel Strobach